پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۱۵
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
جورج سوروس میلیاردر مشهور آمریکایی و حامی انقلاب‌های رنگی در جهان در مصاحبه‌ای از اختصاص دادن 10 میلیون دلار از سرمایه خود به مبارزه با آنچه که وی "گسترش جرایم ناشی از نفرت در آمریکا به دلیل لفاضی‌های آتشین دونالد ترامپ" خوانده خبر داد.

شعار سال:

به نقل از پایگاه اینترنتی بریتبارت، جورج سوروس میلیاردر مشهور آمریکایی که گفته شده از بازماندگان واقعه هولوکاست است، در مصاحبه با نشریه نیویورک تایمز اظهار کرد، «شدیدا نگران» افزایش جرایم ناشی از نفرت در آمریکا از زمان پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری این کشور است.

به گفته وی، این جرایم شامل گسترش به نمایش گذاشتن صلیب‌های شکسته آلمان نازی و همچنین کشیدن نقاشی‌های افراطی در مکان‌های عمومی می‌شوند.

جورج سوروس به نیویورک تایمز گفت: با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیروهای تاریکی بیدار شده‌اند و ما باید به منظور مقابله با اتفاقاتی که اینجا می‌افتد، کاری انجام دهیم.

سوروس مدعی شد که اختصاص دادن این 10 میلیون دلار پول مربوط به خود دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهور منتخب آمریکا نمی‌شود و تنها برای مقابله با تهدیداتی است که رسیدن او به ریاست جمهوری به وجود آورده است. سوروس همچنین گفت: مساله این است که ترامپ و لفاضی‌های آتشین او تا حدی مسبب افزایش جرایم ناشی از نفرت در هفته‌های اخیر بوده‌اند.

وی تصریح کرد: مطمئنا این جرایم در نتیجه کمپین انتخاباتی او شعله‌ور شده و بعد از انتخابات این آتش گسترش پیدا کرده است.

به نوشته نیویورک تایمز این 10 میلیون دلار پول جورج سوروس قرار است به سازمان‌های به اصطلاح حقوق مدنی داده شود تا آنها راه‌هایی را برای مبارزه با این افزایش خشونت در پیش بگیرند.

همچنین گفته شده بخشی از این پول صرف توسعه راه‌هایی برای ردگیری بهتر جرایم ناشی از نفرت اختصاص می‌یابد. این در حالی است که ترامپ بعد از پیروزی در انتخابات این افزایش جرایم را محکوم کرده و گفته که از بابت این گزارش‌ها متاسف است.

سوروس همچنین گفته که می‌خواهد یک نسخه مشابه لیبرال از یک گروه ناظر محافظه‌کار به نام "دیده‌بان قضایی" به راه بیندازد، اما اشاره‌ای به نام این سازمان جدید و جزییات دیگر مربوط به آن نشده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 5 آذر 1395، کد مطلب: 95090502959: www. isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین