پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۳۶۶
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱
خودرو فیدلیتی که این روز‌ها توسط گروه بهمن موتور در ایران عرضه می‌شود، گویا در اصل همان خودرو Jetour x۷۰s بوده و Jetour یکی از برند‌های زیر مجموعه شرکت «چری» است. در روز‌های گذشته ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که خودرو فیدلیتی بهمن موتور در تصادف شدید ایربگ‌های آن فعال نشده است موضوعی که بنوعی می‌تواند مرتبط با نقص عملکرد ایمنی خودرو بوده و در صورت صحت، یک ننگ بزرگ در صنعت خودروسازی کشور محسوب می‌شود. حاشیه‌های کیسه هوا و ایربگ گویا در ایران تمامی ندارد، بعد از تصادف زنجیره‌ای بهبهان و رسوایی ملی در خصوص زشت کاری خودروسازان داخلی، گویا این‌بار خودرو‌های چینی به ظاهر لوکس و ایمن مونتاژکنندگان، نیز با این مشکل روبرو شده است؟! منتظر دریافت توضیحات تکمیلی هستیم.

شعار سال: در روز‌های گذشته ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که خودرو فیدلیتی بهمن موتور در تصادف شدید ایربگ‌های آن فعال نشده است موضوعی که یک ننگ بزرگ در صنعت خودروسازی کشور است و علاوه بر محصولات داخلی این‌بار خودرو‌های چینی به ظاهر لوکس و ایمن مونتاژکنندگان، نیز با این مشکل روبرو شده‌اند.

مدتی پیش یک مسئول در واکنش به مسئله باز نشدن ایربگ خودرو‌های داخلی در تصادفات جاده‌ای مدعی شده بود: "این ادعا به هیچ وجه صحت ندارد! کسانی که مدعی باز نشدن ایربگ خودرو‌ها هستند، خودشان در این تصادفات مقصرند!

ادعا‌ها مبنی بر باز نشدن ایربگ خودرو‎های تولیدشده، واکنش رئیس پلیس راهور فراجا را نیز در پی داشت. هادیانفر در این رابطه اظهار داشت: به نظر بنده این اظهارنظر‌ها به این خاطر است که این افراد در بحث خودرو سود و منفعت دارند البته این شخص را نمی‌دانم، اما تعداد زیادی از این اشخاص در موضوع خودرو، محل درآمد دارند یا کارخانه‌دار هستند. ما به‌عنوان پلیس، همه‌روز شاهد تصادفات هستیم، تقریباً هر دو تا سه روز یک بار، یک آتش‌سوزی یا انفجار خودرو داریم و واقعاً نمی‌پذیریم که این تصاویر را هر روز در رسانه و تلویزیون پخش کنیم، زیرا مردم نگران می‌شوند، اما این اتفاقات هرروزه روی می‌دهد.

با توجه به اینکه بحث کیفیت و ایمنی از فرمایشات مقام معظم رهبری و مورد تأکید ایشان است به همین منظور مسئولین و خودروسازان دولتی و خصوصی نیز باید اراده جدی در این رابطه داشته باشد. کیفیت و ایمنی چه برای خودرویی که از خارج وارد می‌شود و چه خودرویی که تولید و مونتاژ داخل است، باید ارتقاء پیدا کند، اما در این شرایط خودروسازان داخلی در بخش ارتقاء کیفیت عملکرد خوبی نداشتند و کیفیت و ایمنی محصولات مونتاژی خودروسازان خصوصی هم چندان تعریفی ندارد و هر روز گزارش‌هایی از نقص عملکرد قطعات و افت کیفیت و ایمنی این خودرو‌ها منتشر می‌شود.

 
در روز‌های گذشته نیز ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که خودرو فیدلیتی بهمن موتور که حدود یک میلیارد قیمت دارد در تصادف شدید ایربگ‌های راننده، سرنشین و حتی ایربگ‌های جانبی آن فعال نشده است موضوعی که یک ننگ بزرگ در صنعت خودروسازی کشور است و علاوه بر محصولات داخلی این‌بار خودرو‌های چینی به ظاهر لوکس مونتاژی بهمن موتور نیز با این مشکل روبرو شده‌اند.

شرکت بهمن موتور در خصوص نقص عملکرد ایربگ این خود هنوز واکنشی نشان نداد، اما احتمالا همانند خودروسازان دیگر علت باز نشدن ایربگ‌ها را زاویه مناسب برخورد اعلام خواهد کرد و به نوعی این مسئله مهم که با جان مردم سروکار دارد را به حاشیه خواهد برد.

ایربگ داشتن خودرو یک بحث است و این که از ایربگ‌های استاندارد استفاده شود یک بحث دیگر. کیسه‌های هوایی که به صورت غیراستاندارد طراحی شده باشند هیچ کاربردی از نظر ایمنی ندارند و تنها بهانه‌ای هستند که خودروسازان پول بیشتری دریافت کنند و به عقیده کارشناسان نقص عملکرد ایمنی خودرو بخصوص در یک فاجعه ملی و ننگ بزرگ در صنعت خودروسازی کشور است.

نقص عملکرد فنی فیدلیتی

همچنین تیر ماه سال جاری زمانی که هنوز مدت زمان زیادی از عرضه خودروی فیدلیتی بهمن موتور نگذشته بود که برخی از مالکان این خودرو در شبکه‌های اجتماعی خبر از از خطای” داغ شدن گیربکس” این خودرو دادند. مشکل داغ شدن گیربکس دوکلاچه خشک فیدلیتی تا اندازه‌ای فراگیر شد که بهمن موتور فیلم‌های آموزشی را برای چگونگی کار با این گیربکس منتشر کند تا کمتر شاهد مراجعه مشتریان به نمایندگی‌ها به دلیل این مشکل باشد.

جالب اینجاست که قبلاً نیز چنین مشکلی در چری تیگو ۷ مدیران خودرو به دلیلی شباهت گیربکس این خودرو با فیدلیتی پرایم نیز دیده شده بود، اما بهمن موتور با وجود این مشکل اطلاع رسانی دقیقی در این خصوص به مشتریان نداشته یا اقدامی در خصوص تغییر این نوع گیربکس دوکلاچه خشک برای خودرو فیدلیتی پرایم نکرده است.
 
تعداد بازدید : 77
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار:۲۲ شهریور ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۳۷۶۷۳۲، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین