پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۵۰۷
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴
فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی گفت: در بررسی صحنه تصادفات و علل آن چنانچه محرز شود خودروساز مقصر بوده است باید خسارت پرداخت کند.

شعارسال: سردار «احمدرضا رادان» روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: در حوزه تصادفات و در زمان رسیدگی و بررسی علل آن مشخص می‌شود که چه کسانی و یا چه دستگاه‌هایی در بروز آن حادثه مقصر هستند.

خودروسازان در صورت مقصر بودن در تصادفات باید خسارت بپردازند

وی تاکید کرد: اگر ما در رسیدگی به یک سانحه تصادف به این نتیجه برسیم که موضوع عدم و یا کمبود ایمنی باعث آن تصادف شده سهم و تقصیر و اندازه تقصیر را متوجه خودروساز کرده و وی باید خسارت پرداخت کند.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی با اشاره به تاکید رییس جمهور مبنی بر کاهش تلفات ناشی از تصادفات درون شهری و برون شهری یادآور شد: با اجرای برنامه‌های تدوین شده، به دنبال کاهش ۵۰ درصد تصادفات و مرگ‌ومیر‌های ناشی از حوادث جاده‌ای در کشور هستیم.

سردار رادان اضافه کرد: در جلسه‌ای که در حضور رییس جمهور بودیم ایشان یک خواسته انقلابی را مطرح کردند تا در طول برنامه، عملیات، اقدام و سلسله روش‌هایی صورت بگیرد که در تمامی دستگاه‌های مسوول در حوزه راه و تصادفات در طول یک برنامه، کاهش ۵۰ درصد تلفات ناشی از حوادث را داشته باشیم.

وی ادامه داد: این مهم به یکسری الزامات و مقدمات نیاز دارد که حتما باید انجام شود، زیرا تلفات بالای ناشی از حوادث و تصادفات در جاده و شهر که بسیار ناراحت کننده است به هیچ عنوان در شان مردم ما نیست.

سردار رادان افزود: برای نیل به این هدف یک قسمت به خود مردم بازمی گردد و قسمت دیگر آن نیز الزاماتی است که باید در حوزه هلال احمر، بیمارستان، راهداری، اورژانس و پلیس انجام شود.

*هزینه تخلف برای قانون شکنان بالا خواهد رفت

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی با بیان اینکه باید هزینه تخلف برای کسانی که خود را مقید به رعایت مقررات و قانون نمی‌دانند در حوزه راهور افزایش یابد گفت: باید هزینه تخلف برای این افراد که پنج تا ۶ درصد رانندگان را شامل می‌شوند و قانون را زیر پا گذاشته و اراده خود را به بیش از ۹۰ درصد مردم تحمیل می‌کنند، بالا رود.

وی اضافه کرد: در حوزه جابجایی مصدومان هم باید اتفاقات ویژه‌ای بیفتد و همکاران ما در پلیس راهور به واسطه تحقق سهم ۱۰ تا ۱۲ درصدی خود در این زمینه باید اقدامات لازم را انجام دهند.

سردار رادان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پدیده قاچاق در کشور نیز گفت: با توجه به نامگذاری امسال به عنوان مهار تورم و رشد تولید، یکی از مواردی که می‌تواند به رشد تولید بیانجامد مهار قاچاق و یا به کنترل درآوردن این پدیده است که دستگاه‌های مختلفی در این زمینه نقش دارند که یکی از آن‌ها مرزبانی است.

وی تاکید کرد: بدون شک امسال چه در حوزه دریا و چه در خشکی سال خوبی برای قاچاقچیان نخواهد بود.

 فرمانده کل انتظامی کشور به منظور شرکت در آیین معارفه فرمانده جدید انتظامی استان کرمانشاه وارد این استان شد.

در مراسمی که برگزار شد سردار سرتیپ دوم «مهدی حاجیان» به عنوان فرمانده جدید انتظامی استان کرمانشاه معرفی و از خدمات سردار علی اکبر جاویدان که از خردادماه سال ۱۳۹۸ به مدت چهار سال فرمانده انتظامی استان کرمانشاه بود قدردانی شد.

سایت تحلیلی خبری شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 20اردیبهشت1402، کدخبر: 85107399، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین