پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۰۴۱
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۹
اخیرا شاهد استفاده چندباره رئیس پلیس از ادبیات تهدید آمیز هستیم. ادبیاتی که به اعتقاد برخی از منتقدین ، به هیچ وجه زیبنده پلیس نیست و تشدید کننده لجاجت های احتمالی خواهد بود. چهره پلیس متاسفانه بدلیل برخی از نمایش های نادرست و همچنین کم توجهی به اثرگذاری تخریبی برخی اقدامات حاشیه ای ،در حال تضعیف شدن است. فرمانده انتظامى کل کشور اخیرا بیان داشته است که ما شعارمان این است که اگر کسى در برابر امنیت جامعه اسلحه کشید، آن فرد و سازمان تنها حقش این است که در کنار اسلحه‌اش، جنازه اش قرار بگیرد. مگر مى شود با تروریست به صورت تعارفى صحبت کرد؟ جواب تروریست حمله است.

شعارسال: فرمانده انتظامی کل کشور گفت: ما شعارمان این است که اگر کسى در برابر امنیت جامعه اسلحه کشید، آن فرد و سازمان تنها حقش این است که در کنار اسلحه‌اش، جنازه اش قرار بگیرد.

سردار رادان عزیز، ادبیات تهدید زیبنده پلیس نیست ، لجاجت را تشدید می کند

سردار احمدرضا رادان، در دیدار با خبرنگاران و اصحاب رسانه ها، اظهار کرد: رابطه بین پلیس و خبرنگاران، مستقیم، معنادار و پر رمز و راز بوده و خواهد بود؛ ما و رسانه در ماموریت یک وظیفه مشخص داریم و آن رساندن واقعیت و حقیقت موضوع است.

وى ادامه داد: اقدام بدون اعلام، کم نتیجه است و باید حقیقت را آنطور که هست اعلام کرد که اصل موضوع این است.

فرمانده انتظامى کل کشور گفت: روزهاى سخت در گذر تاریخ وقتی به خاطره تبدیل می‌شود، شیرین مى شود، همراهى ما با شهدا در روزهاى سخت جبهه بود، اما امروز برایمان شیرین است.

سردار رادان تاکید کرد: خبرنگاران زبان گویاى جامعه هستند و پل ارتباطى بین مسئولان و مردم محسوب مى شوند و لازم است براى این امر کوشا بود.

وى افزود: خبرنگار با عشق و علاقه کار را آغاز مى کند و وقتى شروع کرد، لازمه آن دقت و هوشمندى است و در ادامه نیاز به عنصر تلاش دارد.

فرمانده انتظامى کل کشور بیان کرد: باید یک خبرنگار از سیاست زدگى دورى کند تا عمل صالح و صادقى انجام دهد به افکار ارائه دهد، ما و رسانه ٢ بال در کنار هم هستیم چرا که در کنار یکدیگر می‌توانیم افکار عمومى را آنطور که هست، پرورش بدهیم.

سردار رادان ادامه داد: نشانه جنگ نرم از نشانه هاى جنگ سخت پیچیده‌تر است و باید آن را مورد توجه قرار داد، باید بتوان حقیقت را در مقابل یک دیکتاتور در ذهن مخاطب درست جلوه دهیم؛ نقش رسانه و پلیس در این صورت خودش را خوب نشان مى دهد.

وى گفت: ما شعارمان این است که اگر کسى در برابر امنیت جامعه اسلحه کشید، آن فرد و سازمان تنها حقش این است که در کنار اسلحه‌اش، جنازه اش قرار بگیرد. مگر مى شود با تروریست به صورت تعارفى صحبت کرد؟ جواب تروریست حمله است.

سردار رادان خاطرنشان کرد: فتنه ٨٨ را که فراموش نکردید؟ یکى از آموزش هاى آنها عبور از پلیس بود، عبور به این راحتى‌ها نیست و اصلا نمیگذاریم چنین اتفاقى رقم بخورد.

سردار رادان با بیان اینکه ما و خبرنگاران در ماموریت‌های خود یک وظیفه مشخص داریم آن هم رساندن اصل واقعیت و حقیقت موضوع به مخاطب است گفت: خبرنگار و اصحاب رسانه جزو دسته افرادی هستند که دل به دریای سختی‌ها می‌زنند تا آرامش را به افکار عمومی برسانند.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: خبرنگار چشم شنوا، گوش بیدار، زبان گویای جامعه و پل ارتباطی میان مردم و مسئولان است.

وی ضمن اشاره به این نکته که پلیس و رسانه دو بال در کنار هم هستند و از یکدیگر نمی‌توانند به دور باشند ادامه داد: باید یک خبرنگار از سیاست زدگی دوری کند البته این موضوع با بینش سیاسی داشتن تفاوت دارد لذا خبرنگار باید بینش سیاسی داشته باشد تا کار خود را به خوبی انجام دهد.

سردار رادان تاکید کرد: پلیس متولی برقراری نظم و امنیت در جامعه است که شاید برخی‌ها این مقوله را برنتابند. این موضوع نشانه انجام باید‌ها و نباید‌ها است، قوانین و مقررات باید در جامعه دینی و اسلامی حاکم باشد که در غیر این صورت یک ناهنجاری در جامعه شکل می‌گیرد.

وی افزود: روایت اول باید همراه مرجعیت اول شکل گیرد لذا روایت اول لازمه مرجعیت اول است.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: در حادثه حمله به برجک مرزبانی مزه سر اولین روایت را آنگونه بیان کردیم که هیچ رسانه‌ای نتوانست بر روی آن موج سواری و اقدام کنند.

وی افزود: در حادثه زاهدان نیز اولین روایت از اینکه در شهر زاهدان و با اشرار حمله کننده با کلانتری این شهر درگیر شدیم برای ما بود.

سردار رادان بیان کرد: هر ۴ تروریستی که در سوریه و عراق جنگیده بودند و آنگونه آموزش دیده بودند در کلانتری زاهدان ما به درک واصل شدند.

وی افزود: اعتقاد ما بر این است که هر کسی امنیت را نشانه گرفت و به مامور ما حمله کرد باید همراه با اسلحه‌اش به زمین بیفتد.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت شرق، تاریخ انتشار: 14مرداد1402، کدخبر: 891331، www.sharghdaily.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین