پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۸۸۰۹۰
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: افرادی که مردم را وادار کردند از ارابه‌های مرگ با کمترین میزان استاندارد و ایمنی استفاده کنند، در خون‌هایی که در تصادفات به ناحق ریخته شده، شریک هستند.

شعارسال: احمد علیرضا بیگی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی ضمن ارزیابی عملکرد صنعت خودروسازی گفت: خودروسازهایی که وسایل ضروری خودرو را به عنوان آپشن اضافی به مردم می فروشند و بخاطر لزوم حفظ ایمنی و استانداردهای اجباری که حداقل وظیفه آن هاست اخیرا از مردم رسما پول اضافی می‌گیرند، در خلاف مسیر رشد تولی و مهار تورم حرکت می‌کنند این‌ها همیشه باعث نارضایتی آشکار مردم و ارکان حاکمیتند.

سهیم بودن شرعی امران،عاملان و بی تفاوت ها به تولید و مصرف خودروی غیر استاندارد در خون های ریخته شده در تصادفات

نماینده مردم تبریز گفت: با توجه به برنامه‌ریزی که در کشور صورت گرفته مردم محکوم به استفاده از خودروهای داخلی هستند، سهمی که خودروها به ویژه پراید، در تصادفات رانندگی به خود اختصاص داده، نشان دهنده محکومیت مردم برای استفاده از این خودرو‌ها است و چاره دیگری ندارند. لذا معتقد هستم افرادی که مردم ما را وادار کردند از ارابه‌های مرگ با کمترین میزان استاندارد و ایمنی استفاده کنند، در خون‌هایی که در تصادفات به نا حق ریخته شده، شریک هستند.

او افزود: برای نمونه در حال حاضر مردم خودروی ۲۰۷ را با کلی منت و در صف ایستادن، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون می‌خرند، که اگر این قیمت را با نرخ دلار رئیسی که ۵۱ هزار تومان است، مقایسه کنیم، حدود ۲۰ هزار دلار این مدل ماشین قیمت دارد. در صورتی که در کشورهای همسایه مانند امارات، عمان، ترکیه و حتی گرجستان با این ۲۰ هزار دلار می‌توان یک مرسدس یا BMW خوب خرید نه یک ماشین از رده خارج. در حال حاضر در فرانسه از پژو ۲۰۷، پژو۴۰۵ و زانتیا استفاده نمی‌شود زیرا اجازه تولید ندارند.

علیرضا بیگی در ادامه تصریح کرد: بنابراین ماشین را با این منت و قیمت در اختیار مردم قرار می‌دهند در صورتی که مردم متوجه هستند در کشورهای همسایه قیمت ماشین بسیار متفاوت است و مردم پول BMW و مرسدس پرداخت می‌کنند اما پژو ۲۰۷ سوار می‌شوند.

او با اشاره به راه‌حل برای خروج از این شرایط خودروسازی خاطرنشان کرد: ما نه تنها در حوزه اقتصاد و خودرو بلکه در همه حوزه‌ها باید اجازه بدهیم مردم ایفای نقش کنند و رقابت صورت بگیرد. هم در حوزه سیاست باید مردم را مشاهده کنیم و احزاب با یکدیگر رقابت کنند. در حقیقت باید مانع از انحصار در حوزه اقتصاد شویم و امکاناتی را فراهم کنیم مردم بتوانند با سرمایه خود وارد شوند و از تولید حمایت کنند. برای نمونه برای ثبت‌نام خودرو چه اندازه سرمایه وارد بانک‌ها می‌شود، این نشان می‌دهد که نقدینگی قابل توجهی در اختیار مردم است که اگر این نقدینگی در مرحله تولید قرار بگیرد منجر به شکوفایی می‌شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: متأسفانه اقتصاد رانتی و دستوری مانع از حضور مردم در این عرصه می‌شود. در نمونه دیگری، مردم ۴۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کردند بعد از یک ماه فردی آمد گفت سرمایه شما سوخت و بر باد رفت، اگر این مبلغ در صنعت نفت و پتروشیمی تزریق می‌شد و مردم سود آن را هم دریافت می‌کردند، تشویق می‌شدند و بیشتر سرمایه‌گذاری می‌کردند. در مجموع در شرایط فعلی مردم اعتماد خود را از دست دادند و بعید است که به این راحتی امکان حضور مردم در عرصه اقتصاد را فراهم کرد.

سایت تحلیلی خبری شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 6اردیبهشت1402، کدخبر: 1352037، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین