پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۴۰۰
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۳
رئیس کمیسیون تحقیقاتی سوریه در سازمان ملل می‌گوید: ما در مقطعی ایده داشتیم که جنگ در سوریه به طور کامل پایان یافته است، اما خطر بازگشت به جنگ بزرگ در این کشور وجود دارد.
شعار سال: سازمان ملل امروز چهارشنبه در گزارشی جدید هشدار داد که درگیری خونین سوریه پس از شعله‌ور شدن چندین خط مقدم در سراسر این کشور در ماه‌های اخیر در خطر تشدید شدن قرار دارد.

«پائولو سرجیو پینیرو» رئیس کمیسیون تحقیقاتی سوریه در سازمان ملل گفت: «سوریه نمی‌تواند به جنگ‌های گسترده‌تر بازگردد، اما ممکن است به همین سمت درحال حرکت باشد».

این گزارش ۵۰ صفحه‌ای نشان می‌دهد که علی‌رغم خاموش شدن بسیاری از جبهه‌های جنگ فعال در سال‌های اخیر در سوریه، «نقض شدید حقوق بشر و قوانین بشردوستانه» در سراسر کشور طی شش ماه گذشته افزایش یافته است.

این گزارش شامل درگیری در شمال شرق و شمال غرب کشور که منجر به کشته شدن ده‌ها غیرنظامی و محدود شدن دسترسی به غذا و آب شد، می‌شود.

پینیرو به خبرنگاران در ژنو گفت: ما در مقطعی ایده داشتیم که جنگ در سوریه به طور کامل پایان یافته است، اما خطر بازگشت به جنگ بزرگ در این کشور وجود دارد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شفقنا، تاریخ انتشار:۲۳ شهریور ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۴۴۵۸۲۵، fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین