پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۶۳۱
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۸
مردم در زمان های قدیم وقتی در فصل تابستان دچار هر عارضه ای که می شدند، بشکل سنتی برایشان آب زرشک تجویز می شد. یک لیوان آب زرشک بود و هزار خاصیت. حال ، داستان داستان توصیه های یکی از رسانه های خوب همکار ماست. برای خواباندن و فرونشاندن ناآرامی ها، توصیه کرده است که از پیشرفت های کشور صحبت کنیم. هرچند که این کار در حالت و شرایط عادی هم ، فعلی پسندیده و خوب محسوب می شود، اما چاره درد نیست. کشور بدون تعارف با اراده ورزی حاکمیت نیازمند برخی از پاکسازی های امنیتی ، قضایی و مدیریتی اجرایی سطوح کلان است. برخی فسادهای اداری، امنیتی پشت پرده و مسبب و در نهایت قضایی، امید مردم از حاکمیت را کم کرده و با حساب ساده این همانی، موارد را به پای نظام نوشته اند. پاکسازی های مورد اشاره و تهیه لیست چند هزار نفر از مدیران متهم سابق تا الان ( البته با رسیدگی حول موازین شرعی و قضایی و اثبات محکمه پسند جرم) می تواند ضمن ارایه چهره واقعی نظام، بستر را برای ارتقا سلامت و کاهش برخی ناکارآمدی ها فراهم سازد.

شعار سال:روزنامه وابسته به شهرداری تهران تاکید کرده که باید گزاره «کشور در حال حرکت است» را برای مردم تکرار کرد تا فتنه خاموش شود‍‍! به گزارش همشهری، رسانه‌های دشمن از مشکلات موجود در ذهن آن‌ها یک هیولا ساخته‌اند و آن‌ها در یک خلسه رسانه‌ای،  این ابرروایت را باور کرده‌اند. با این توضیح از کنار جزئیات این قصه عبور می‌کنند. اما چه باید کرد؟ در ادامه این گزارش آورده است:
یکم) تکرار گزاره «کشور در حال حرکت است» : هرآنچه این گزاره را نشان دهد باید مقابل چشم‌شان فهرست شود. نمونه‌هایی شبیه همین موشک هایپرسونیک و هزاران نمونه دیگر. ازجمله مقایسه این دولت با گذشته.

دوم) تغییر: کشور در حرکت و روبه اصلاح است. توضیح اینکه در نقطه‌ای که قرارداریم نقطه رضایت‌بخش نیست و حکومت مصمم به تغییر است.

همشهری با تاکید بر اینکه «هر کس هرجا هست باید نور شود بر این ظلمت تودرتو . همه باید رسانه شوند؛ در هر سطح» نوشته است: در غیراین صورت با جماعتی مواجهیم که با غوطه‌وری در قصه خیال‌انگیز رسانه‌های دشمن از انباشت این روایت‌های دروغ، لذت می‌برند، چون ابرروایت را باور کرده‌اند. فراموش نکنیم تا زمانی که حتی یک نفر از مردم ناخواسته در کنار جریان آشوب و تروریست‌های وطنی قرار داشته باشد، این فتنه ادامه دارد.

توضیحات و پیشنهادات شعار سال :

ممکن است اشاره رسانه همکار و معظم و خوب مان بر اصل تبیین مورد تاکید مقام معظم رهبری باشد که الزاما فعلی پسندیده است. ممکن است تاکید روی مثبت اندیشی و باور توانمندی ها باشد، که حتما عملی نیکوست . اما یادمان نرود که مردم کوچه و خیابان ، تورم را با قیمت تخم مرغ محاسبه می کنند نه به شاخص سازمان آمار و بانک مرکزی.  یادمان نرود که غلو در برخی از جریانات تشدید کننده انحرافات خواهد بود. یادمان نرود که با حلوا حلوا دهان شیرین نمی شود.

چکار باید کرد؟ مشکل کشور در سه حوزه عدم شایسته سالاری در انتصابات ، عدم برنامه محوری و کم توجهی به فساد ستیزی باید جستجو شود. برای این کار پیشنهاد می گردد:

*** با رعایت کلیه پروتکل ها و چارچوب های سیاسی- امنیتی ، لیستی چند هزار نفره از متهمان فساد با تاکید بر سه حوزه امنیتی، قضایی و مدیران ارشد اداری، تهیه شود و فرآیند محاکمه عادلانه و پاکسازی نظام در گام دوم انقلاب ، دنباله گیری شود.

*** پیشنهاد می گردد که آزادی عمل و حمایت لازم از رسانه ها صورت پذیرد و با رویکرد ارتقا نظارت ها و ایفای مسئولیت اجتماعی ، ورود موثر از این حوزه طلبیده شود.

*** پیشنهاد می گردد که شایسته سالاری و برنامه محوری را سرلوحه کار قرار دهیم و با احیا قوانین دو حوزه شفافیت عملکرد و از کجا آورده ای، هزینه فساد در جمهوری اسلامی را بشدت بالا ببریم. 


اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین