پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۸
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران با تاکید بر ارتقا فرهنگ کارآفرینی در جامعه، گفت: الگوهای شغلی در مازندران اصلاح شود.

شعارسال : رضا گرزین روز چهارشنبه در همایش نقش هنرستان‌ها در اشتغال و کارآفرینی در سالن همایش متل بانک ملی بابلسر، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری کار و اشتغال بوده که در مراکز فنی وحرفه ای رقم می‌خورد.

وی افزود: برنامه‌های مدونی که مدیران تصویب می‌کنند، می‌تواند آینده شغلی خوبی را برای جامعه رقم بزند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران، با بیان اینکه متأسفانه جامعه ما به واسطه پیروی از الگوهای اشتباه و نامیمون رنج می‌برد، گفت: یکی از این مشکلات، فقدان مهارتی شدن در جامعه است.

گرزین با اشاره به اینکه سال‌ها پیش برای ریشه کن شدن بی‌سوادی در جامعه، نهضت سواد آموزی در کشور راه اندازی شد، گفت: در صورتی‌که جامعه امروز ما از بیسوادی مهارتی در رنج است.

وی افزود: آموزش آب و بابا دردی از جامعه برطرف نمی‌کند و باید به تناسب پیشرفت جهانی پیشرفتی را برای خود رقم بزنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران، با بیان اینکه خودمان را باید بر اساس سرعت علم و پیشرفت تکنولوژی در جامعه سوق دهیم، گفت: فقدان مهارت‌های کافی در نیروهای متخصص و ماهر مورد نیاز جامعه سبب بروز مشکلات و ناهنجاری‌های بسیاری می‌شود.

گرزین با اشاره به اینکه ما هنوز با الگوهای شغلی دهه‌های گذشته در حال گذر هستیم، افزود: دنیا امروزه دستخوش تغییرات شگرفی شده و بنگاه‌های آموزشی به مراکز آموزشی و مهارتی تغییر چهره داده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از آموزش‌هایی که امروز در جامعه ارائه می‌شود مبتنی بر آموزش های برگرفته از قرون 18 و 19 است، تصریح کرد: موج مدرک گرایی در جامعه ما باید حذف شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران، با اشاره به اینکه درد جامعه را مدارک تحصیلی دوا نسازد و جذب دانشجویان به مراتب زیاد و مراکز آموزشی که بنگاه صدور مدرک مبدل شده اند برطرف نمی‌کند، گفت: شغل‌های یقه سفید؛ امروز در جامعه اشباع شده است.

گرزین افزود: اگر به آموزش‌هایی که در مراکز فنی و حرفه ای به هنرجویان ارائه می‌شود بها داده نشود بی تردید در آینده ای نه چندان دور با آسیب جدی در این حوزه روبه رو می‌شویم.

وی با تأکید بر اینکه رویاهای برباد رفته خود را نباید در دانش آموزان و فرزندان‌مان محقق کنیم، گفت: الگوهای مهارتی و شغلی جامعه باید به روز رسانی شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران، افزود: مشاغل در دنیای امروز نشات گرفته از ایده‌های جدیدی بوده که می‌تواند به هزاران شغل تبدیل و آینده شغلی فرزندان ما را رقم بزند.

گرزین تأکید کرد: اگر دنبال توسعه هستیم باید در راستای پرورش انسان ماهر برای بروز توانایی‌های درونی آنان در جامعه گام برداریم.

 با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار چهارشنبه 27 آبان 1394 ، کد مطلب : 920391 : www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین