پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۵۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶
سخنگوی قوه قضاییه گفت: در حال رسیدگی به پرونده لغو سخنرانی مطهری هستم و به زودی تحقیقاتم در این زمینه تکمیل می‌شود.

شعار سال: غلامحسین محسنی اژه‌ای در حاشیه مراسم تحلیف کارآموزان قضایی در جمع خبرنگاران با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در راستای فرمایشات رهبری برای رسیدگی به حادثه‌دیدگان قطار گفت: دولت باید دو کار قابل توجه را به فوریت انجام دهد؛ یکی رسیدگی به مجروحان و کمک به خانواده‌های داغدار تا به هر طریقی که ممکن است، با توجه به داغی که دیدند، دیگر مشکلات جانبی نداشته باشند.

او افزود: دولت باید تمهیداتی بیاندیشد که در آینده ما با چنین حوادثی روبرو نباشیم. البته در دولت و دستگاه قضا و مجلس در جهت شناسایی افراد مقصر موثر تلاش می‌کنیم تا بدون هیچ اغماضی و با فوریت آنچه که رییس قوه قضاییه از دادگستری خواستند، انجام شود.

محسنی اژه‌ای گفت: در همین رابطه هم سه نفر دستگیر شدند و به دنبال آن هستیم اگر افراد دیگری هم مقصر هستند، برخورد لازم با آن‌ها صورت گیرد و این کار باید زود انجام گیرد و شامل مرور زمان نشود.

او درباره لغو حکم اعدام بابک زنجانی گفت: این موضوع رسما از سوی معاون دیوان عالی کشور تکذیب شد. پرونده این شخص هنوز منجر به صدور حکم نشده است.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به رسیدگی به لغو سخنرانی مطهری در مشهد گفت: در حال رسیدگی هستم و به زودی تحقیقاتم در این زمینه تکمیل می‌شود. دستگاه قضایی از نیروی انتظامی و اطلاعات استانداری گزارش گرفتند که هم به صورت مکتوب و شفاهی گزارشات ارائه شده است.

او در مورد شکایت از محمود صادقی گفت: اگر بعضی از افراد صحبت‌های مجرمانه‌ای داشته باشند، فرقی نمی‌کند چه کسی باشند، اگر جنبه عمومی داشته باشد، دادستان دنبال می‌کند و قانون فرقی نگذاشته که اگر فرد سمتی داشته باشد، نحوه احضار ممکن است متفاوت باشد.

اژه‌ای یادآور شد: اما نحوه رسیدگی به جرم تفاوت نمی‌کند که چه کسی است. اگر جنبه عمومی داشته باشد، دادستان ورود می‌کند. در این خصوص هم چند نفر شکایت خصوصی داشتند و دادستان هم دو مورد اعلام شکایت داشت که در مقام بررسی است.

معاون اول قوه قضائیه در مورد اتمام حجت قوه قضائیه به دولت برای معرفی متخلفان فیش‌های حقوقی گفت: از طرف دولت هیچ پرونده‌ای به قوه قضاییه ارائه نشده است و از طرف قوه قضاییه هم تا جایی که اطلاع دارم به عنوان اینکه کسی را متهم قلمداد کرده باشند، اتفاقی نیافتاده است. البته از سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این زمینه گزارشی به دادستان تهران ارائه شده است. بعضی از افراد که دادستان تشخیص داده در معرض اتهام قرار دارد، احضار شده‌اند.

او درباره دو وزیری که هنوز لیست اموالشان را کامل نکرده‌اند، گفت: لیستشان را ارائه کردند اما ناقص بود نقص آن را هنوز رفع نشده که باید تکمیل شود.

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص مصاحبه با شبکه‌های ماهواره‌ای گفت: در سال‌های گذشته شورای عالی امنیت ملی مصوبه‌ای را داشته و قبلا هم اعلام شده و هرکسی که خلاف مصوبه عمل کند، تحت تعقیب قرار می‌گیرد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 7 آذر 1395، کد مطلب: 432772 :www. ilna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
0
0
کی حکم صادر می شه حاج آقا؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
0
0
آقای اژه ای کی قراره بازنشسته بشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین