پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۳۸۷۷۹۸
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
واردات خودروهای دست دوم می تواند بار دیگر در دستورکار قرار گیرد. مجلس در بحث احکام لایحه بودجه سال 1402 مجوز واردات خودروهای سواری کارکرده را به دولت داده بود. این مجوز با مخالفت هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام روبرو شد و نمایندگان امکان واردات سواری های دست دوم را از لایحه بودجه حذف کردند.

شعارسال: واردات خودرو‌های سواری کارکرده با اظهارات عضو هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام وارد مرحله جدیدی شد. غلامرضا مصباحی مقدم در این باره گفت دولت برای واردات خودرو‌های کارکرده نیاز به اخذ مجوز از هیچ مرجعی ندارد.

مانع واردات خودروهای سواری دست دوم برداشته شد

اظهارات این عضو هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در حالی مطرح می‌شود که این هیات با مجوز نمایندگان مجلس به دولت برای واردات خودرو‌های سواری دست دوم که در بخش احکام لایحه بودجه صادر شده بود، مخالفت کرد. بهارستان نشینان نیز بعد از مخالفت اعضای هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجوز واردات خودرو‌های سواری دست دوم را لغو کردند.

مصباحی مقدم دلیل مخالفت هیات عالی نظارت را نحوی صدور مجوز مجلس برای واردات خودرو‌های دست دوم عنوان می‌کند. این عضو هیات عالی نظارت می‌گوید در مورد خودرو‌های کارکرده موضوع اصلی این است که قانون‌گذاری مجلس نباید ذیل تصویب بودجه سنواتی صورت گیرد.

مصباحی مقدام ادامه می‌هد وقتی در سیاست‌گذاری‌های کلان تصریح شده است که لایحه بودجه سنواتی صرفاً باید شامل درآمد‌ها و هزینه‌های دولت باشد و نه قانون جدید، بنابراین وضع قانون جدید ذیل تصویب سالیانه کار اشتباهی است.

این عضو هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره راه صحیح مجوز مجلس برای واردات خودرو‌های دست دوم می‌گوید اگر نمایندگان بخواهند خارج از بودجه در رابطه با واردات خودرو‌های کارکرده، قانون‌گذاری کند، مجمع تشخیص در صورت تأیید شورای نگهبان ایرادی به آن وارد نمی‌کند.

آن طور که مصباحی مقدم می‌گوید ایراد هیئت عالی نظارت مجمع به مصوبه واردات خودرو شکلی است و مجمع به‌هیچ‌وجه با اصل واردات خودرو مخالفتی ندارد. این عضو هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه می‌دهد دولت این اختیار را دارد که بدون اخذ مجوز از هیچ یک از مراجع از جمله مجمع تشخیص مصلحت نظام آیین‌نامه واردات خودرو را تدوین و اجرایی کند و هیچ مانعی در این رابطه وجود ندارد.

پیش‌تر وزیر صمت نیز به بحث واردات خودرو‌های دست دوم اشاره داشته است. رضا فاطمی امین گفت از مراجع بالادستی مجوزی برای واردات خودرو اخذ شده و به زودی این جریان تسهیل می‌شود.

باید منتظر ماند و دید وزارت صمت واردات خودرو‌های دست دوم را در دستورکار قرار می‌دهد یا اینکه در دقیقه نود باز هم جلوی واردات خودرو‌های سواری دست دوم گرفته می‌شود؟

سایت تحلیلی خبری شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اکوایران، تاریخ انتشار: 26فروردین1402، کدخبر: 33215، ecoiran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین