پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۴۱۶
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷
روزنامه کامرسانت چاپ روسیه نوشت: دو شرکت قصد داشتند، خودروهای سایپا را وارد کنند که قرار بود، امسال، هر کدام 10 هزار دستگاه بفروشند. هیچ توضیح رسمی در مورد تاخیر در تحویل آنها وجود ندارد. محتمل ترین دلیل تاخیر این است که خودروها هنوز خط مونتاژ را با حجم مناسب رد نکرده اند. برای بازار روسیه، خودروها باید در سطح تریم پریمیوم بیشتری نسبت به تقاضا در بازار داخلی ایران باشند.

شعارسال: روزنامه کامرسانت چاپ روسیه نوشت: خودرو‌های سایپا هنوز به روسیه صادر نشده است. وارد کنندگان خودرو‌های این برند برای واردات آن با مشکل مواجه شده اند. قرار بود که فروش خودرو در ژوئن آغاز شود. با این وجود، صادرات اولین دسته با تاخیر انجام می‌شود.

انتقاد روزنامه روسی از صادرات سایپا به ای کشور

دو شرکت قصد داشتند، خودرو‌های سایپا را وارد کنند که قرار بود، امسال، هر کدام ۱۰ هزار دستگاه بفروشند. هیچ توضیح رسمی در مورد تاخیر در تحویل آن‌ها وجود ندارد. محتمل‌ترین دلیل تاخیر این است که خودرو‌ها هنوز خط مونتاژ را با حجم مناسب رد نکرده اند. برای بازار روسیه، خودرو‌ها باید در سطح تریم پریمیوم بیشتری نسبت به تقاضا در بازار داخلی ایران باشند.

یکی دیگر از دلایل احتمالی برخی مشکلات در تدارکات است. تفاوت‌های ظریف بسیار بیشتری وجود دارد، با این وجود، مشکلات لجستیکی در حال حل شدن است. خودرو‌های سایپا بر روی پلتفرم‌های نسبتا قدیمی، اما به خوبی اثبات شده تولید می‌شوند. این‌ها ماشین‌هایی هستند که ادعای هیچ نوع نوآوری، راحتی فوق العاده یا ایمنی فوق العاده ندارند. این یک حمل و نقل ساده و نه چندان گران است که در درجه اول با محصولات AvtoVAZ رقابت می‌کند.

هلدینگ‌های دلال توانایی‌های خود را بیش از حد برآورد کرده اند. آن‌ها باید با مسائل لجستیکی و بازاریابی که وارد کنندگان رسمی انجام می‌دادند، دست و پنجه نرم می‌کردند. در این میان، شرکت ایرانی قرار نیست، وارد بازار روسیه و سرمایه گذاری در این کشور شود. به احتمال زیاد، عرضه برند سایپا تا پاییز برقرار نخواهد شد.

حتی اگر روش ساده سازی شده را طی کنند، باز هم حداقل به سه تا شش ماه و به احتمال زیاد، شش ماه زمان نیاز دارند. به علاوه، موضوع تدارکات، تحویل قطعات یدکی برای نگهداری خودرو، قرارداد با نمایندگی‌ها و ... نیز مطرح است.

از نظر قیمت، این ماشین‌ها بسیار ابتدایی هستند و باید ارزان باشند. گرانتر از گرانتا، اما ارزان‌تر از وستا. اگر خودرو‌ها گرانتر از وستا هستند، پس این سوال پیش می‌آید که چرا آن‌ها مورد نیاز هستند. واردکنندگان برنامه ریزی کردند که سه مدل از برند سایپا ابتدا در روسیه ظاهر شود. محدوده هزینه ۱-۱.۷ میلیون روبل است. همچنین، شرکت‌های داخلی در تلاش هستند تا زمینه عرضه خودرو‌های یکی دیگر از برند‌های خودروسازی ایرانی - ایران خودرو - را فراهم کنند.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت جماران، تاریخ انتشار: 22خرداد1402، کدخبر:1597424، www.jamaran.news

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین