پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۸۹۶۲۳
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱
از انقلاب ۵۷ تاکنون کرسی ریاست اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران پنج شخصیت را به خود دیده است. افرادی که یا تاجر بودند یا اقتصاد خوانده، کارآفرین بودند یا صنعتگر.

شعار سال:  از انقلاب ۵۷ تاکنون کرسی ریاست اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران پنج شخصیت را به خود دیده است. افرادی که یا تاجر بودند یا اقتصاد خوانده، کارآفرین بودند یا صنعتگر.

امرور تاریخ ۴۵ ساله ایران نشان می‌دهد، علینقی خاموشی اگرچه تاجری موفق بود، اما سبقه سیاسی او بیش از توان اقتصادیش او را شش دوره در اتاق پابرجا نگه داشت.

در نهایت هم اصلاح طلبان توانستند اتاق را در اختیار بگیرند؛ در همین راستا محمد نهاوندیان بر کرسی ریاست دور هفتم تکیه زد. او اقتصاد خوانده بروکراتی بود که در ماه‌های پایانی ریاستش جایش را به غلامحسین شافعی تاجر بزرگ زعفران و انار داد.

تا اینکه قرعه ریاست دوره هشتم به نام جلال‌پور خورد. کارآفرینی بزرگ که دولتش مستعجل بود. در این مقطع هم هیات رئیسه به شافعی اعتماد کردند و او بر صندلی ریاست تکیه زد. او سپس با رای هیات نمایندگان تا پایان دوره نهم اتاق را با محافظه کاری مدیریت کرد.

رئیس دوره دهم، اما صنعتگری فعال است که با اتاق آشنایی کامل دارد.

روسای اتاق ایران در چهل و پنج سال اخیر

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار:۳ خرداد ۱۴۰۲، کدخبر:۹۶۴۰۸۹۹، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین