پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۰۳۴۹
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹
وحید اشتری، از اصولگرایان «عدالت‌خواه»، در یک ادعای تازه و تایید نشده خبر داد که در واگذاری یکی از بزرگ‌ترین موقوفات استان خراسان، با عنوان «گوهرشاد»، تخلف شده است.

شعارسال: وحید اشتری یکی از چهره‌های جریان عدالت‌خواه که پیش از این اطلاعاتی در خصوص تخلفات سازمان اوقاف در استان قزوین منتشر کرده بود؛ این‌بار از تخلفات گسترده سازمان اوقاف خراسان رضوی رونمایی کرده است. اشتری در تشریح تخلف جدید سازمان اوقاف به ۱۰۰۰ هکتار زمین در مشهد اشاره می‌کند که با محوریت یکی از افراد بانفوذ ذیل این تخلفات قرار گرفته است.

ادعای اشتری درباره تخلف واگذاری موقوفات گوهرشاد به آیت الله علم الهدی

اما انچه روزنامه اصلاح طلب اعتماد بصورت سربسته اشاره دارد درباره توئیت وحید اشتری، از اصولگرایان «عدالت‌خواه» است او در در یک ادعای تازه خبر داد که یکی از بزرگ‌ترین موقوفات استان خراسان، با عنوان «گوهرشاد»، شش سال پیش به آیت الله علم‌الهدی واگذار شده است.

وی در رشته توئیتی نوشت که «موقوفه واگذارشده»، بیش از هزار هکتار زمین در مشهد و پنج هزار و ۷۰۰ «رَقبه سنددار» در چناران استان خراسان دارد.

در توئیت اشتری آمده است: سال ۹۶ با نظر اراده تحقیق اوقاف خراسان یکی از بزرگترین موقوفات مشهد به آقای علم الهدی واگذار شده است برای فهم عظمت این موقوفه واگذار شده (گوهرشاد) فقط بدانید که بیش از هزار هکتار زمین در مشهد دارد و فقط در چناران ۵۷۰۰۰ رقبه سند دارد.

ادعای اشتری درباره تخلف واگذاری موقوفات گوهرشاد به آیت الله علم الهدی

روزنامه اعتماد روز چهارشنبه نوشت: وحید اشتری یکی از چهره‌های جریان عدالت‌خواه که پیش از این اطلاعاتی در خصوص تخلفات سازمان اوقاف در استان قزوین منتشر کرده بود؛ این‌بار از تخلفات گسترده سازمان اوقاف خراسان رضوی رونمایی کرده است. اشتری در تشریح تخلف جدید سازمان اوقاف به ۱۰۰۰ هکتار زمین در مشهد اشاره می‌کند که با محوریت یکی از افراد بانفوذ ذیل این تخلفات قرار گرفته است. اشتری در ادامه توییت‌هایش در این خصوص به موضوعی اشاره می‌کند که مهم‌ترین ابهام این روز‌های کشور است و آن اینکه «چرا طرح‌های تحقیق و تفحص از نهاد‌هایی مانند اوقاف به سرانجام نمی‌رسد؟»

اعتماد نوشت: اشتری متعلق به جریانی است که طی سال‌های اخیر از رانت اطلاعاتی خود برای از دور خارج کردن رقبای اصولگرای خود استفاده می‌کند.

*واکنش علم الهدی به جنجال واگذاری موقوفات گوهرشاد به او

حجت الاسلام سید احمد علم الهدى، امام جمعه مشهد در واکنش به شبهه واگذاری موقوفات گوهرشاد به او توسط وحید اشتری اعلام کرد که متولی باید یکی از سادات صلحای مشهد باشد و این جایگاه به تشخیص مراجع قانونی در من احراز شد.

صفحه اینستاگرامی حجت الاسلام علم الهدى نوشت: ضمن قدردانی از دغدغه مندی بزرگوارانی که در پی افشاگری مصادیق فساد در کشورند در خصوص شبهه واگذاری موقوفات گوهرشاد به امام جمعه مشهد توجه به این نکته ضروری است متولی موقوفات گوهرشاد موقوفه خاص طبق متن وقف نامه یکی از سادات صلحای شهر مشهد تعیین شده است لذا به تشخیص مراجع قانونی این جایگاه در آیت الله علم الهدی احراز شد و نامه ی مورد اشاره اداره کل اوقاف خراسان در مقام بیان این صلاحیت است؛ بنابراین اینکه بگوییم موقوفات گوهرشاد به آیت الله علم الهدی واگذار شده سخنی اشتباه است دقیق آن است که متولی شرعی و قانونی این موقوفات آیت الله علم الهدی است.

ادعای اشتری درباره تخلف واگذاری موقوفات گوهرشاد به آیت الله علم الهدی

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت عرشه آنلاین، تاریخ انتشار: 21تیر1402، کدخبر: 96783، www.arshehonline.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین