پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۵۶۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۱
وحید اشتری در توئیتی مدعی شده است که زمینی در حدود 150 هکتار متعلق به حسینیه امینی های قزوین با قیمتی بسیار پائین توسط یکی از مدیران اوقاف( ذکر نام مشخص) به یکی از بستگان خانواده واگذار شده است . ورای تائید یا تکذیب کلیات و جزئیات خبر و نظر به اهمیت موضوع برای افکار عمومی و پتانسیل بالای بهره برداری ابزاری توسط رسانه های معاند، از سازمان اوقاف تقاضای شفاف سازی موضوع و ارایه توضیحات با قید فوریت را داریم.

شعارسال: وحید اشتری مدعی شده است که اخیرا مطلع شدم در قزوین ما یکی از بزرگترین موقوفات چند صد هکتاری استان متعلق به حسینیه امینی‌ها را تقریبا بصورت رایگان به یک دختر خانم متولد ۶۹ واگذار کرده‌اند. کنجکاو شدم ببینم ایشان آقازاده کدامیک از مسئولین است؟ از نتیجه جستجو بهت زده شدم…

ادعای واگذاری زمین چند ده هکتاری حسینیه امینی های قزوین به بستگان یکی از مدیران اوقاف؟

اشتری می‌گوید که بخاطر احکام دادگاه و حجم پرونده‌هایی که دارم تصمیم گرفتم چند خطی با مستندات و مدارک بنویسم و به هرجایی که دستم می‌رسید رساندم بلکه بدون انتشار اتفاقی بیفتد. متاسفانه ماه‌ها گذشت و هیچ اتفاقی نیفتاد. البته حدس می‌زدم اتفاق خاصی رخ نخواهد داد. برای اتمام حجت با خودم بود. لاجرم این چند خط را اینجا می‌نویسم.

الآن در قزوین دیگر یک زوج جوان با ماهی یک میلیون بدون پول پیش یک زیر زمین در حاشیه‌ای‌ترین نقاط شهر نمی‌توانند اجاره کنند، ولی یک موقوفه ۱۵۰ هکتاری و یک دامداری هزار راسی در قزوین را با همین اجاره ناچیز به خانم م. چ (نام مشخص) واگذار کرده‌اند. این موقوفه عظیم متعلق به حسینیه امینی‌هاست که یکی از دیدنی‌ترین نقاط قزوین قرار دارد. اسم و مشخصات خانم چ را سرچ کردم. از نامبرده اطلاعات خاصی وجود نداشت.

یکی دو تا شرکت در روزنامه رسمی، یکی دو تا تلفن در برخی مدارک (که کسی پاسخگویش نبود) و یک آدرس در محله ازگل تهران. اینکه ۱۵۰ هکتار زمین با یک دامداری هزار راسی در روز روشن با ماهی یک میلیون تومان اجاره به یکی از بستگان .... سازمان اوقاف واگذار شده باشد به کنار. اینکه در تمام قرارداد‌ها بدون نگرانی رسما آدرس منزل آقای.... را قید کنند دیگر خیلی اعتماد به نفس می‌خواهد. اسامی فرزندان آقای ... را البته یکی دو جا دیده بودم. مشخصات خانم م. چ در روزنامه رسمی (فرزند س. م به شماره ملی ...) را از دوستانی که با خانواده آقای ... در تعاملند جویا شدم. متوجه شدم متاسفانه ایشان ..... هستند. باورم نشد.

ادعای واگذاری زمین چند ده هکتاری حسینیه امینی های قزوین به بستگان یکی از مدیران اوقاف؟

این ماجرا ...‌یک وجه نمادین قابل تاملی دارد. پیش‌تر که هفته‌ای یک خبر از بازداشت مدیران اوقاف می‌آمد چند مرتبه نوشتم این دستگیری‌ها اهمیت ندارد. اوقاف بدون هرگونه نظارت و بازرسی رسما تبدیل به حیات خلوت فساد در کشور شده است و باید در مورد آن ساختار حرف زد.

ورای ادعا‌های صورت پذیرفته توسط آقای وحید اشتری، منتظر دریافت توضیحات سازمان محترم اوقاف برای ممانعت از سو استفاده‌های احتمالی و تنویر افکار عمومی هستیم.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
0
1
برادران خاموشی حکایت غریبی در تاریخ معاصر ایران دارند. مرحوم میرزا عبدالله خاموشی شش پسر داشت: تقی، محمد علی، ابوالحسن، علینقی، مرتضی و محسن و البته یک دختر به نام سیده عزت...

میرزا عبدالله، کاسب قدیمی بازار تهران بود و علینقی، زرنگ‌ترین پسرش از طریق پسر دایی‌اش در سال ۱۳۳۶ در کارخانه نساجی ممتاز یا همان کارخانه مقدم مشغول به کار شد و با لیاقتی که از خود نشان داد از طرف کارخانه مقدم راهی انگلستان شد و مهندسی نساجی خواند.

علینقلی به‌عنوان رئیس هیئت‌‌ مدیره شرکت سرمایه‌گذاری ایران و با سابقه ریاست ۲۷ ساله بر اتاق بازرگانی تهران و اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران یکی از بزرگترین سرمایه‌داران ایرانی است.

تقی هم نماینده اولین دوره مجلس شورای اسلامی بود. سید مهدی، پسر تقی، ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان تبلیغات اسلامی را برعهده داشته است و از روحانیون با نفوذ ایرانی است.

سید محسن و سید مرتضی از اعضای سازمان مجاهدین خلق پیش از انقلاب بودند که قبل از بهمن ۵۷ کشته شدند.

ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
0
0
دختر میرزا عبدالله، سیده عزت همسر محمود لولاچیان از بزرگترین بازاریان تهران است
سید ابوالحسن خاموشی یا غول نفت و انرژی ایران صاحب اصلی شرکت های:

مهندسی و ساختمان صنایع نفت
سرمایه‌گذاری آینده ساز کیش
صنایع تجهیزات نفت
گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان
انرژی گستران متحد
صنایع پلیمر گچساران
شیمیایی صدف عسلویه
پتروشیمی بروجن
پتروشیمی گچساران
پتروشیمی کازرون
پتروشیمی ممسنی
بازرگانی پتروشیمی
پتروشیمی نوین
پتروشیمی ایلام
پتروشیمی ارومیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
مطمئنی که اطلاعاتی که در این دو کامنت ارایه کردید ، کاملا درسته؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
0
0
الان این کار رو کدوم یک از خاموشی ها کزده؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین