پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۶۴۱۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۴
امام جمعه بوشهر به طراحی و ایجاد پروژه وقف تولید و اشتغال حسب ظرفیت‌های استانی اشاره‌کرده و افزود: واقفین‌ می‌توانند با ایجاد مراکز تولید متناسب با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های هر منطقه، مراکز تولیدی ایجاد و وقف نمایند تا به هم به تولید ملی افزوده شود و هم ایجاد اشغال شود.

شعار سال: آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری بعدازظهر چهارشنبه در نشست با معاون امور مجلس و استان‌ها و مدیرکل بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار داشت: در مقابل وقف انفعالی باید وقف فعال انجام گیرد.

وی تصریح کرد: باید موارد وقف حسب نیازهای بروز و فوق روز جامعه شناسایی، سپس به خیرین ارائه شود و این وقف به اشکال متمرکز و یا عمومی انجام گیرد.

امام جمعه بوشهر به طراحی و ایجاد پروژه وقف تولید و اشتغال حسب ظرفیت‌های استانی اشاره‌کرده و افزود: واقفین می‌توانند با ایجاد مراکز تولید متناسب با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های هر منطقه، مراکز تولیدی ایجاد و وقف نمایند تا به هم به تولید ملی افزوده شود و هم ایجاد اشغال شود.

وی با اشاره به عرصه تولید و مدیریت علم، افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه می‌تواند در عرصه تولید علم به ویژه در عرصه علوم و معارف اسلامی به حمایت از پژوهشگران، محققین و مؤلفین بپردازد و از تولیدات علمی، تألیف، ارائه و توزیع آنها با دادن تسهیلات، حمایت ویژه کند.

صفایی بوشهری بابیان اینکه استان بوشهر غنی‌ترین استان ایران است اما در درون استان برخی اقشار دچار محرومیت‌هایی هستند، افزود: در این رابطه سازمان اوقاف می‌تواند با طراحی جامع محرومیت‌زدایی متناسب با ظرفیت‌های این سازمان و کمک به اقشار محروم و ایجاد پروژه وقف موقوفات جهت محرومیت‌زدایی برای اقشار محروم و صرف عوائد برخی از آنها در این امر حسب ضوابط، به نیازمندان کمک کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر پیشنهاد داد: نقشه جامع آمایشی موقوفات در سراسر ایران جهت شناسایی دقیق و پیشگیری در عرصه موقوفه خواری و استفاده بهینه از موقوفات حسب موازین شرعی، طراحی و تدوین شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری تصریح کرد: سازمان اوقاف خیلی می‌تواند در خدمت به نظام اسلامی حسب دانش، کارهای بزرگی انجام دهد و استان بوشهر نیز می‌تواند در این زمینه به عنوان استان پایلوت باشد.

 

 

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 20 آذر1399، کد خبر: -، mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
0
0
بوشهر هم باید روز به روز در مسیر بهبود شرایط اقتصادی مردمش قدم های خوبی برداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
0
0
ای کاش مسئولین به بوشهر بیشتر از بقیه شهر ها و استان های جنوبی می رسیدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین