پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۶۰۹۱
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۰
در آئینی با حضور مدیرکل عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان اوقاف و امور خیریه، مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان بوشهر معارفه شد.

شعارسال: حجت الاسلام شوزب شیری چهارشنبه‌شب در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر اظهار داشت: وقف از اهمیت بسیار زیادی در زندگی هر فردی برخوردار است و آثار گران‌بهایی برای او دارد.

وی اجرا و پاداش وقف را بسیار بالا دانست و خاطرنشان کرد: تبدیل اموال به موقوفه یکی از مهمترین اعمالی است که هر فردی قبل از مرگ خود می‌تواند انجام دهد و ثواب بسیار زیادی برای او خواهد داشت.

مدیرکل عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه مهمل و بستری بهتر از وقف نمی‌توان یافت، اضافه کرد: وقتی که واقفی از دنیا می‌رود همچنان در حال کمک و خدمات‌دهی به مردم است.

وی با بیان اینکه خیر و نتیجه خدمات‌رسانی‌های بعد از مرگ نیز به واقف می‌رسد، تصریح کرد: واقف‌ها با موقوفات خود، دل‌ها را شاد کرده و دعای خیر مردم را به همراه دارند.

شیری با تاکید بر اینکه همه ما باید از این سنت بزرگ حسنه، استفاده برده و آن را فراموش نکنیم ادامه داد: تا کنون دو هزار و ۵۰۰ بیمارستان و درمانگاه در سراسر کشور وقف شده است.

وی با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد از اموال وقف شده، وقف به اهل بیت است، گفت: چنین جریانی را می توان در سراسر کشور مشاهده کرد و نباید فراموش کرد مردانی که در این عرصه قدم برداشته، ایثار کرده و وفاداری می کنند.

تشریح عملکرد ۶ ساله اوقاف بوشهر

مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه استان بوشهر در این مراسم با تشریح عملکرد شش ساله خود اظهار داشت: اجرای برنامه های ابلاغی «آرامش بهاری، جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی، سوگواره یاس نبوی و بصیرت عاشورایی از جمله این برنامه‌ها بوده است.

حجت‌الاسلام مرتضی محمدیان با اشاره به برگزاری طرح نشلط معنوی و ضیافت الهی و برپایی خیمه‌های معرفت، افزود: پیگیری و تملک ۱۱ هکتار زمین در مرز شلمچه شهر خرمشهر به منظور راه اندازی و برپایی خیمه خدمت رسانی به زائران عتبات عالیات از دیگر اقدامات بوده است.

وی از توزیع بسته های نوشت افزار مهر تحصیلی به منظور حمایت از ۱۲ هزار نفر دانش آموز بی بضاعت خبر داد و بیان کرد: اعزام هزار نفر زائر اولی به مشهد مقدس از محل موقوفات مرتبط استان بوشهر و برگزاری همایش عالم واقف «آیت الله شیخ حسن آل عصفور» و واقف خیراندیش «زائر حسین ریزی» از دیگر اقدامات بوده است.

مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با اشاره به ساماندهی و اعزام هزار و ۵۰۰ نفر مبلغ در مناسبت های مذهبی به بقاع متبرکه و نقاط محروم استان، گفت: اجرای امینانه نیات واقفین با موضوعات مختلف، برگزاری همایش های یاوران وقف و رسانه و اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم انجام شده است.

وی گفت:‌از دیگر اقدامات می‌توان به برگزاری طرح تربیت مربی قرآن با حضور ۲۳۳ نفر مربی، چاپ و توزیع ۱۵ هزار جلد مصحف قرآن کریم، برگزاری ۱۴ محفل انس با قرآن کریم در بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان و اعزام ۲۱۷ نفر نخبگان قرآنی برای دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد.

محمدیان با اشاره به جذب ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبارات جاری خاطرنشان کرد: پیگیری و جذب ۱۷ میلیارد تومانی اعتبارات تملک دارایی ها به منظور حمایت از فعالیت های عمرانی اماکن متبرکه از دیگر اقدامات بوده است.

وی اظهار داشت: اخذ سند مالکیت ۲۶۵ هکتار طی ۳۶۵ سند به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان به همت اداره حقوقی و ثبتی مربوط به دارالقرآن، مساجد، موقوفات و حسینیه ها از دیگر عملکرد جمعی واحدهای مختلف این اداره کل طی سال های گذشته بوده است.

موفقیت نیازمند همراهی و همدلی است

مدیرکل جدید اوقاف استان بوشهر نیز در این مراسم از تلاش برای موفقیت در اجرای برنامه‌های این سازمان خبر داد و اظهار داشت: ما سربازان کوچک ولایت بوده و برای خدمت به میدان آمده ایم، امیدوارم که همکاران نیز دست من را گرفته و با من همکاری خوبی داشته باشند.

حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل پور با اشاره به این که با همکاری یک دیگر باید حق وقف را دریافت کرد، اضافه کرد: در راستای کار خیر عمل کرده و در کارهای خود پیشرفت قابل توجه داشته باشیم.

مدیرکل جدید اوقاف استان اظهار داشت: تاکنون درب اتاق من به روی تمامی همکاران و مردم باز بوده و در ادامه نیز همین گونه است، با همدلی و همکاری می توان به کار خیر بهترین رسیدگی را کرد.

طی حکمی از سوی حجت الاسلام علی محمدی سیرت نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، حجت الاسلام محمدرضا اسماعیلی پور به عنوان مدیرکل جدید اوقاف وامور خیریه استان بوشهر منصوب و معرفی شد.



سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت دیار جنوب، تاریخ انتشار:11مرداد1397 ، کدخبر: - : www.deyarejonoub.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین