پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۴۰۶۴۴
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۲
این موسسات موظفند ظرف یک ماه از تاریخ ثبت اساسنامه ، تصویر یا رونوشت مصدق آن را به اداره امور مالیاتی محل تسلیم و ظرف همین مدت در یکی از بانک‌های محل ، حساب جاری به نام موسسه افتتاح و کلیه وجوه نقدی و درآمد خود را به حساب‌های بانکی منتقل نمایند و کلیه هزینه‌های موسسه را از طریق آن حساب‌ها انجام دهند.
شعارسال:   نظارت بر درآمد و هزینه موسسات خیریه و عام‌المنفعه موضوع بند ط ماده ۱۳۹ اصلاحی قانون مالیاتهای مستقیم ، ولو این که دارای مال موقوفه باشند به ترتیب زیر اعمال خواهد شد.

الف- مرجع نظارت بر درآمد و هزینه موسسات خیریه و عام‌المنفعه ، سازمان امور مالیاتی کشور است که می‌تواند این اختیار را به ادارات کل امور مالیاتی ذیربط و در موارد یاد شده در بند ۳ ماده ۱ تشکیلات و اختیارات سازمان اوقاف و امور خیریه، مصوب ۱۳۶۳- به سازمان مربوط تفویض نماید.

ب- نظارت بر درآمد و هزینه موسسات عام‌المنفعه‌ای که دارای مال موقوفه می‌باشند و یا اداره آنها به موجب قانونی آیین‌نامه مربوط به سازمان اوقاف و امور خیریه محول شده است ، با سازمان یاد شده خواهد بود.

پ- مراجع ناظری که قبلاً موافق آیین‌نامه اجرایی موضوع تبصره ۴ ماده ۲ ق م م – مصوب ۱۳۶۶ – و اصلاحیه مورخ ۱۳۷۱/۲/۷ آن ، امر نظارت بر درآمد و هزینه موسسات عام‌المنفعه به آنان تفویض گردیده است ، نظارت آنها بر موسسات یاد شده با رعایت مقررات ماده ۱۳۹ اصلاحی- مصوب ۱۳۸۰/۱۱/۲۷ و اصلاحیه ی بعدی آن- و مفاد این آیین‌نامه کماکان معتبر بوده و اساسنامه این قبیل موسسات نیازی به اصلاح مجدد و تطبیق با این آیین‌نامه نخواهد داشت.

موسسات نامبرده موظفند ظرف یک ماه از تاریخ ثبت اساسنامه ، تصویر یا رونوشت مصدق آن را به اداره امور مالیاتی محل تسلیم و ظرف همین مدت در یکی از بانک‌های محل ، حساب جاری به نام موسسه افتتاح و کلیه وجوه نقدی و درآمد خود را به حساب‌های بانکی منتقل نمایند و کلیه هزینه‌های موسسه را از طریق آن حساب‌ها انجام دهند.

موسسات خيريه و عام‌المنفعه مكلفند صورت حساب درآمد و هزينه سالانه خود را كه متكي به اسناد و مدارك قابل قبول باشد، حداكثر تا پایان مهلت انقضای تسلیم اظهارنامه مالیاتی سال مالي مربوط به مرجع نظارت ذیربط تسليم نمايند و مرجع یاد شده نيز بايد ظرف چهار ماه از تاريخ وصول صورتحساب، نتیجه رسیدگی را در مورد صورتحساب درآمد و هزینه و رعایت مقررات قانون و آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۳۹ قانون اعلام و در صورت تایید، گواهی لازم را جهت اقدام قانونی به اداره امور مالیاتی مربوط تسلیم نماید .

لازم به ذکر است دستور العمل بند ط ماده ۱۳۹ طی بخشنامه ۲۰۰/۲۴۳۰۵  در تاریخ ۱۳۹۳/۱۲/۱۱ ابلاغ گردیده است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت آرمان پرداز خبره ، تاریخ انتشار: - ، کد خبر: 112 ، www.armanpardaz.com



اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین