پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۶۶۰۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۴
شهردار بیرجند گفت: بسیاری از زمین های وقفی در شهر بدون استفاده است که آمادگی داریم به نفع مردم برای این اراضی، کاربری مشخص کنیم.

شعارسال: محمدعلی جاوید روز شنبه در نشست هم اندیشی و نیازسنجی ترویج فرهنگ وقف برای پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب های اجتماعی استان اظهار داشت: وقف موضوعی است که در حوزه خدمات شهری می توان به نفع مردم از آن استفاده کرد تا ارزش افزوده وقفیات نیز افزایش یابد.

وی افزود: خیر رساندن به جامعه از مهمترین نیت واقفان است اما اوقاف باید در خصوص نحوه بهره برداری از املاک وقفی اطلاع رسانی کند تا ذهن جامعه روشن شود.

شهردار بیرجند با بیان اینکه در محله انقلاب بیرجند درخواست های متعددی از مردم برای ایجاد فضای مناسب تفریحی داریم بیان کرد: متاسفانه شهرداری در محله مذکور زمینی با این کاربری ندارد.

وی ادامه داد: زمین های وقفی زیادی در این محله بلااستفاده مانده که می توان با تعریف کاربری براساس نیازهای موجود، هم ارزش افزوده آن را افزایش داد و هم از آن برای ایجاد فضای تفریحی و تجاری در این محلات استفاده کرد.

جاوید با تاکید بر اینکه سودآور بودن موقوفه ها منجر به اجرای بهتر نیات واقفان می شود گفت: شهرداری بیرجند آمادگی دارد با اداره کل اوقاف و امور خیریه تفاهم نامه منعقد کند تا برای وقف هایی که در قالب ملک هستند ارزش افزوده ایجاد شود و مردم از آن نفع ببرند.

** نیات واقفان برای موضوعات روز به کار گرفته شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار داشت: اعتقادات خاص مردم به عزاداری امام حسین (ع) و محرم منجر به هدایت نیات واقفان به این سمت شده لذا انتظار می رود از ظرفیت وقف برای موضوعات روز از جمله آسیب های اجتماعی استفاده شود.

حجت الاسلام یدالله وحدانی نیا آسیب های اجتماعی را از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری دانست و گفت: پیشگیری و مبارزه با این آسیب ها نیاز به تامین هزینه های مالی دارد که می توان از وقف برای این مهم استفاده کرد.

وی با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت وقف در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی افزود: همایش استانی با موضوع ترویج فرهنگ وقف برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی با همین هدف در سه ماه سوم سال جاری برگزار می شود.

وی به نقش مهم سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای فرهنگ سازی وقف برای آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: پیشنهاد می شود دبیرخانه این همایش در اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی مستقر شود.

وحدانی نیا بر شناسایی پروژه هایی در این راستا تاکید کرد و افزود: قبل از برگزاری این همایش کارگروه هایی برای شناسایی و معرفی پروژه ها برگزار می شود تا بتوان از خروجی آن به نحو احسن استفاده کرد.

مشاور فرهنگی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم گفت: وقف در اذهان مردم تنها برای عاشورا و عزاداری برای امام حسین (ع) است.

حجت الاسلام رمضان زاهدی اصل افزود: باید از طریق ائمه جمعه و جماعات برای مردم تبیین و فرهنگ سازی شود که وقف فقط در محرم و صفر خلاصه نشده و می تواند در زمینه های دیگر موردنیاز جامعه نیز از آن استفاده کرد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 13 مرداد 1397 ، کدخبر: ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
0
0
ا.ف75
خداروشکر که این بدیهیات دارهتو جامعه باز گفته میشه تا از سو استفاده جلوگیری بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
0
0
فعلا که زمین های وفقی فقط سودشون به مردم نمیده
س.د76
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
0
0
بالاخره به نفع مردم میخواین کاری کنین
س.ق76
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
0
0
اخرش تکلیف این زمین ها وقفی درگیری های اون ها هنوز مشخص نشده که تکلیفشون دقیقا چیه م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین