پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۶۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: در کشورهای پیشرفته مردم تمام سرمایه‌گذاری خود را روی موقوفات می‌گذارند، ولی سرمایه‌گذاری موقوفات در کشور ایران رضایت‌بخش نیست. استان خراسان جنوبی رتبه اول وقف های جدید در کشور را به خود اختصاص داده است.

شعارسال: حجت‌الاسلام محمد طاهر گرایلی در همایش وقف و رسانه با بیان اینکه خداوند متعال برای تبیین دین خود از رسانه استفاده کرده است، ادامه داد: خداوند برای بیان مفاهیم بلند قرآنی پیامبران و ائمه را قرار داده است تا مردم را به‌سوی هدایت دعوت کنند.

وی با اشاره به اینکه رسانه موضوعی نیست که مختص به زمان خاصی باشد، افزود: در هر دوره زمانی رسانه خاصی موردتوجه مردم بوده است.

گرایلی افزود: هیتلر نخستین شخصی بود که از ابزار رسانه استفاده کرد و با سخنرانی های خود ماشین جنگی راه انداخت و با استفاده از این ابزار ۶۰ میلیون انسان را به خون کشید.

وی با بیان اینکه دنیا برای انتقال مفاهیم نیاز به ابزار رسانه دارد، گفت: امام خمینی (ره) با استفاده از ابزار رسانه و گفتگو توانست افکار مردم را به خود جذب نماید و انقلابی بزرگ را شکل دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دشمن از استفاده ابزار رسانه غافل نخواهد بود، افزود: یکی از راه‌های نفوذ و تسلط دشمن به افکار عمومی استفاده از ابزار رسانه است.

وی ادامه داد: دشمن برای نابودی انقلاب اسلامی کافی است با استفاده از رسانه بر افکار مردم تسلط پیدا کند و افکار را به هر سمتی که می‌خواهد بکشاند.

گرایلی با اشاره به اینکه در کشورهای پیشرفته مردم تمام سرمایه‌گذاری خود را روی موقوفات می‌گذارند، افزود: سرمایه‌گذاری موقوفات در کشور ایران رضایت‌بخش نیست.

وی موقوفات را جزو اموال امام زمان(عج) دانست و افزود: در کشور ایران بدترین کاربری را با منت به اموال امام زمان می‌دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی رتبه اول وقف های جدید در کشور را دارد تصریح کرد: اگر همه دستگاه‌ها در این زمینه تلاش و همکاری داشته باشند خدمات بسیار خوبی را می‌توان به مردم ارائه و در بحث های اقتصاد مقاومتی، اشتغال و ازدواج آسان قدم های بزرگی برداشت.

گرایلی افزود: در همه زمینه‌های برای رفع نیازمندی های روز جامعه می‌توان از وقف استفاده کرد.

* رسانه‌ها در زمینه ترویج فرهنگ وقف تلاش کنند

احمد محبی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه وقف سنت نبوی و علوی و برآمده از اسلام است، اظهار کرد: اگر این سنت حسنه جاری شود بخش اعظمی از مشکلات جامعه برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اگر در زمینه وقف اطلاع‌رسانی صورت نگیرد وقف محجور است، گفت: برای وقف کردن نیاز به کمک میلیاردی نیست بلکه با کوچک‌ترین کمک‌ها می‌شود سنت حسنه وقف را جاری کرد.

وی ضمن تاکید بر ورود رسانه‌ها و فضاهای مختلف مجازی در زمینه وقف تصریح کرد: گاهی یک خبر کوچک می‌تواند زمینه‌ساز وقفی بزرگ در جامعه باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: برای اطلاع‌رسانی در زمینه وقف باید به دنبال خبرنگاران تخصصی بود.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید با ورود خود جلوی موقوفه خواری را بگیرند، افزود:رسانه‌ها نباید اجازه دهند نسبت به موقوفات تصرفات صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها در جامعه زمینه را برای وقف تبیین می‌کنند، گفت: رسانه‌ها باید برای موضوع معرفی واقفان اقدام بیشتری داشته باشند.

محبی خواستار بیان دستاورد های اوقاف در طول تاریخ توسط رسانه‌ها شد و افزود: ارائه گزارش های متنوع موجب تأثیرگذاری در اطلاع‌رسانی بسیار خوبی در زمینه وقف خواهد شد.

برگزاری میزگردها، پاسخ‌گویی به ابهامات، پرداخت غیرمستقیم به وقف، تجلیل از واقفان و نکوهش تجمل‌گرایی و بخل‌ورزی از دیگر پیشنهادات وی در راستای اطلاع‌رسانی عمومی مردم در زمینه وقف بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 17آذر1394، کدخبر: 2994210: www.mehrnews.com.

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
0
0
واقعا مردم معتقد و با تقوایی دارد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین