پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۶۱۴
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۸
مدیر عامل موسسه موقوفات وکشاورزی جنوب خراسان از برداشت 3 هزار و 500 تن عناب تر از مزارع این موسسه خبر داد.

شعارسال: مدیر عامل موسسه موقوفات وکشاورزی جنوب خراسان از برداشت 3 هزار و 500 تن عناب تر از مزارع این موسسه خبر داد.

مهندس علی وطن دوست در گفت و گو با آستان نیوز بیان کرد: این محصول برای مصارف تازه خوری، به بازار عرضه شده است.

وی ادامه داد: همچنین هزار کیلوگرم از عناب برداشتی نیز به صورت خشکبار جمع آوری شده است.

وطن دوست ادامه داد: 3/2 (دو ممیز سه) کیلوگرم عناب تر، معادل مقدار یک کیلوگرم عناب خشک است.

وی سطح زیر کشت عناب در مزرعه غدیر را نزدیک به 3 هکتار عنوان کرد و افزود: از این میان، دو و نیم هکتار بارور و دارای محصول است.

وی ادامه داد: رقم این درختان، بیشتر از ارقام بومی منطقه نهبندان هستند.

وطن دوست درباره اقدامات صورت گرفته برای افزایش تولید محصول گفت: از جمله این فعالیت ها، می توان به استفاده از ریز مغذی ها و مبارزه با آفت مگس عناب اشاره کرد.

وی اضافه کرد: میزان تولید عناب طی سال جاری در مقایسه با سال زراعی گذشته، باوجود وزش طوفان های زیاد در موعد گلدهی که باعث ریزش درصدی از گل های بارده نیز شده، کاهش محسوسی نداشته است.

وطن دوست با بیان اینکه آبیاری باغ عناب مزرعه غدیر نهبندان موسسه موقوفات و کشاورزی جنوب خراسان به صورت مکانیزه انجام می شود، افزود: این مزارع با استفاده از سیستم های تحت فشار و بابلر آبیاری می شود.

مدیر عامل موسسه موقوفات وکشاورزی جنوب خراسان ادامه داد: فروش محصول تولیدی عناب مزرعه غدیر توسط خریداران بومی داخل استان و همچنین مراکز استان های مجاور خراسان رضوی و تهران صورت می گیرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی آستان نیوز، تاریخ انتشار: یکشنبه 11 مهر 1395، کدخبر: 1034327، www.news.aqr.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین