پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۰۹
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴
معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت:زمانی می توانیم بگوییم در عرصه های علمی موفق هستیم که ایده را به ثروت تبدیل کرده در موازنه بین واردات و صادرات به سمت صادرات پیش برویم و فناوری را محور تبادلات سیاسی کشور قرار دهیم.

شعار سال: علی وطنی روز چهارشنبه در دیدار با صاحبان شرکت های دانش بنیان استان همدان افزود: هم اکنون برخی شرکت های دانش بنیان با موفقیت خوبی مواجه شده و درآمد زایی بسیار بالایی دارند.

وی اضافه کرد: ایران در زیست فناوری و نانو تکنولوژی رتبه هفتم جهان را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه فناوری در ارتباطات جهانی بسیار راه گشا است اضافه کرد: انرژی هسته ای، فناوری بود که توانست ابرقدرت ها را پای میز مذاکره بکشاند.

وطنی با شاره به اینکه آمادگی حمایت از پایان نامه های دکترا و پسا دکترا را داریم تصریح کرد: دانشگاه ها سعی کنند تا دانشجویان را در ارائه پایان نامه به سمت موضوعات مورد نیاز جامعه سوق دهند تا بتوان با استفاده از این پایان نامه ها مشکلات را به صورت علمی و مستند حل کرد.

وی بیان کرد: اشتباه است اگر فکر کنیم که علوم انسانی نمی تواند موثر باشد در حالیکه اگر شرکت هایی مانند اپل و میکروسافت را ببینید می توان فهمید که در این شرکت ها علوم انسانی بر بستری از فناوری سوار است.

وی اضافه کرد: هم اکنون در کشور شرکت های دانش بنیانی هستند که به کشور ابرقدرتی مانند روسیه داروهای زیست فناوری ضد سرطان و ام اس صادر می کنند که این جای افتخار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هنوز از ظرفیت ها و توانمندی های موجود در کشور استفاده مطلوبی نداشته ایم ادامه داد: ایران هم اکنون در ذخایر نفتی رتبه اول جهان را دارد اما از نظر فناوری از جایگاه خوبی برخوردار نیست.

وی اضافه کرد: سال 2014 حدود پنج هزار میلیارد ریال سوغات مشهد از کشور چین وارد شده است، در حقیقت می توان گفت اگر خراسان محصولاتی مانند زرشک، زعفران و عناب نداشت امروز بازارهای آن نیز حرفی برای گفتن نداشتند.

وی تصریح کرد: این جای سوال است که این محصولات از کشوری مانند چین که هزاران کیلومتر با ما فاصله دارد بازار خود را در کشور ما رونق داده است اما صنایع دستی و تولید کنندگان ما نتوانسته اند چنین جایگاهی برای خود به دست بیاورند.

وی اضافه کرد: استان همدان هم اکنون قطب تولید سیب زمینی در کشور است و این میزان کشت نیز توسط کشاورزانی انجام می شود که سواد چندانی ندارند اما فناوران استان می توانند با ایده های خود وارد و پس از فرآوری این محصولات مانع از خام فروشی آن شوند.

وی ادامه داد: ما آمادگی کامل برای حمایت از این فناوران در استان را داریم تا بتوان از خام فروشی این محصول جلوگیری شود.

معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: هم اکنون بیکاری بی سوادان در کشور کمتر از افراد تحصیل کرده است در حالیکه تحصیلکرده ها باید با ایده پردازی به دنبال ایجاد کارآفرینی در جامعه باشند.

وی عنوان کرد: به استان همدان تبریک می گویم که توانسته است دومین استان کشور در کاهش نرخ بیکاری باشد و این نشان دهند عزم مسئولان و توجه مردم این استان به مقوله اشتغال است.

وی تصریح کرد:استان همدان موقیعت جغرافیایی خوبی داشته و با توجه به آب و هوای خوب خود و اراضی حاصلخیز می تواند بیشتر از این پیشرفت داشته باشد.

هم اکنون 33 شرکت دانش بنیان در استان همدان فعال است.

وی گفت : سال گذشته 76 هزار میلیارد ریال تسهیلات به شرکت های دانش بنیان در کشور پرداخت شده است و600 میلیارد ریال معافیت مالیاتی و 150 میلیارد ریال معافیت گمرگی نیز برای این شرکت های دانش بنیان اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون یک هزار و 900 شرکت دانش بنیان در کشور فعال است گفت: در مرداد ماه سال 92 در سطح کشور دو شرکت دانش بنیان، در مرداد ماه سال 93 به 156 شرکت دانش بنیان و مرداد ماه سال 94 نیز تعداد این شرکت ها در سطح کشور به یک هزار و 500 مورد رسید.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 17 دی 1394، کد مطلب:81909943 (5092249): www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین