پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۳۹۳۵
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری بهره گیری از فناوری روز جهان در کسب و کار را زمینه ساز توسعه اقتصاد و تقویت اقتدار کشور خواند و گفت: باید موانع فراروی کسب و کارهای نوین برداشته شود.

شعارسال: دکتر سورنا ستاری شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان فارس افزود: فراهم شدن محیط کسب و کار حمایت همه جانبه دستگاه های دولتی را می طلبد.

وی اظهار کرد: اگر امروز جوانی خواست که کارآفرینی کند و نخواست که کارمند دولت باشد، باید از این موضوع استقبال کنیم و مشکلات فراروی او را رفع کنیم تا به دنبال کارمندی نباشد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: در این مسیر، همه بخش های استان به یک شتاب دهنده رشد علم و فناوری تبدیل و زمینه ساز ایجاد شمار زیادی از شرکت های دانش بنیان شوند.

وی افزود: جلو جوانان را نباید بگیریم و اجازه و فرصت دهیم که نوآوری هایی که دارند را اجرا کنند، اگر شکست خوردند باز هم به آنها فرصت و اجازه دهیم.

ستاری ادامه داد: شنیدم که در شیراز جلوی اجرای طرح تاکسی اینترنتی گرفته شده است، سوال اینجاست که جلو چند تا از این گونه طرح ها را می توان گرفت، باید باور و نگاه خودمان را تغییر دهیم.

این عضو کابینه گفت: بستن کسب و کار افتخار نیست، یک ذلت است، یک خیانت است، به بهانه هایی که وجود دارد که می توان مثبت به آنها نگاه کرد یا منفی نگاه کرد.

وی گفت: باید با دست یافتن به درک درست از مفاهیم کسب و کار جدید، مفاهیم اقتصاد آلوده به درآمد نفت را کنار بگذاریم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ادامه داد: باید این دانش و فناوری را به قالی باف و کسی که پشت دار قالی می نشیند یاد دهیم و با فناوری به وی کمک کنیم نه اینکه کارش را از او بگیریم.

ستاری گفت: ما باید با استفاده از فرهنگمان بتوانیم کارآفرینی را توسعه دهیم و اقتدار اجتماعی خودمان را در دنیا بالا ببریم و این اتفاق نمی افتد مگر اینکه با تکنولوژی مخلوط شود و بچه ها و جوانان ما که در شرکت های نوپا و استارتاپ ها کار می کنند توان این کار را دارند چرا که انگیزه و اعتماد به نفس دارند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری افزود: در آغاز دولت تدبیر و امید، بحث تغییر جهت اقتصاد کشور به سمت اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد انسان محور را آغاز کردیم چرا که همه ما امروز به این نتیجه رسیده ایم که با فروش نفت خام به هیچ جایی نمی رسیم.

وی ادامه داد: افرادی که امروز قدرت اقتصادی هستند به واسطه چه چیز به اینجا رسیده اند، همان کشورهایی که در علم اول، دوم و سوم هستند همان ها در اقتصاد هم جایگاه های برتر جهان را در اختیار دارند.

ستاری اظهار کرد: در اقتصاد نفتی، منظور از اشتغال، استخدام است؛ بچه های ما با استخدام از بین می روند؛ همان افرادی که می توانستند خلاقیت و استعداد خود را شکوفا کنند؛ از این رو باید نوع اقتصاد کشور را به اقتصاد دانش بنیان تغییر دهیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در ادامه بهره گیری از ظرفیت های درون استان ها را زمینه ساز گره گشایی از مشکلات آنها دانست و گفت: مشکلات استان داخل استان حل می شود، خودتان در داخل استان با این همه جوان باهوش و هیات علمی باید خودتان حل کنید و برای اینها راه حل هم وجود دارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری شنبه در سفری یکروزه به استان فارس سفر کرده است.

ستاری در نخستین برنامه های خود در شیراز نمایشگاه توانمندی های شرکت های دانش بنیان استان فارس را افتتاح و در آیین بهره برداری از مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی باز ساختی دانشگاه علوم پزشکی شیراز شرکت کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 9اردیبهشت1396، کدخبر: 82509909: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین