پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۶۵۹
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵
رئيس پارک فناوری پردیس گفت: نشست سيلیکون ایران تلاش کرد تا هم‌اندیشی و شبکه‌سازی منسجم‌تری در سطح ملی و جهانی برای شرکت‌های نوپا، استارتاپی و شرکت‌های بزرگ فراهم کند.

شعار سال: مهدی صفاری‌نیا در خصوص برگزاری اولين نشست سيليكون ايران که همزمان با نمایشگاه فناوری و نوآوری اینوتکس۲۰۱۶ برگزار شد، افزود: با ایجاد فرضیه نوآوری باز، در سطح جهانی دسترسی به اطلاعات، خلق ایده و یافتن نظریه‌های جدید برای همه افراد و شرکت‌ها فراهم شده و بيشتر دولت‌ها هم به سمت اقتصادهای مبتنی بر شرکت‌های کوچک و متوسط روی آورده‌اند.

وی ادامه داد: شرکت‌های بزرگ به‌جای ایجاد یا توسعه واحدهای خودشان به سمت برون‌سپاری فعالیت‌های تحقیق و توسعه به سمت شرکت‌های نوپا و استارتاپی روی آورده‌اند به نحوی که بتوانند از ظرفیت نوآوری‌ها، ایده‌ها و تیم‌های جدید برای فعالیت‌های جدید تحقیقاتی خودشان استفاده کنند.

صفاری‌نیا با بیان اینکه مرکز شتابدهی نوآوری نیز با همین رویکرد تلاش کرده محیطی را برای شناسایی و فعالیت کارآفرینان و شرکت‌های نوپا فراهم کند به نحوی که امکان استفاده از ظرفیت‌ها برای شرکت‌های بزرگ هم فراهم شود، اظهار داشت: ترویج و مدیریت این موضوع در سطح کشور از فعالیت‌های مرکز شتابدهی نوآوری بوده و تلاش کرده مدل‌های بومی تجاری‌سازی را برای فعالیت‌های شرکت نوپا و ظرفیت ورود نیروهای داخلی و متخصص را برای حوزة کارآفرینی تسهیل کند.

وی ادامه داد: تلاش مرکز جلوگیری از انحصار محیط کارآفرینی توسط گروه‌ها است به نحوی که امکان فعالیت برای تمامی گروه‌های علاقه‌مند، دانشگاه‌ها، شرکت‌های بزرگ و مجموعه‌های مختلف در این محیط فراهم شود.

عضو کمیته راهبردی نشست سیلیکون ایران با اشاره به اینکه بازار، نقدینگی و عدم وجود یک تیم مناسب پیشبرد طرح، سه مشکل عمده‌ي شکست شرکت‌های نوپا است، افزود: سیلیکون ایران برای پوشش این سه نقطه است؛ یعنی باید بتواند با تبادل و انتقال تجربیات تیم‌های موفق، شرکت‌های نوپای جدید را با این مشکلات آشنا کند.

صفاری‌نیا خاطرنشان کرد: شرکت‌های وارد شونده به این حوزه عمدتا نوپا و تازه‌کار هستند و باید مداوم آموزش ببینند، امیدوارم شرکت‌های بزرگی که با موضوع بهره‌برداری بهتر از شرکت‌های استارتاپی، نوآور و نوپا آشنایی ندارند نیز با دنبال کردن مباحث اصلی این نشست، در آینده‌ی نزدیک به چرخه کسب و کارهای نوین وارد شوند.

وی گفت: این اولین تجربه سیلیکون ایران بود و سعی خواهد شد این مسیر مستمر باقی بماند.

با اندكي تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 11 خرداد 1395، کد مطلب: 3673102:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین