پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۶۶۰
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۹
در پی حریق بامداد امروز منطقه امامزاده ابراهیم شفت که از سیستم برق کشی یک نانوایی تعطیل در منطقه آغاز شده بود، حداقل ۱۵۰ واحد مسکونی، اقامتی و تجاری طعمه حریق گردید، اما کسی آسیب جانی ندید و به ساختمان آستان مقدس هم آسیبی نرسید و تنها سه مورد درمان سرپایی ناشی از استرس و سوختگی،گزارش شده است. نیمه‌شب گذشته حدود ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه شب، حریق در شهرک چوبی امامزاده ابراهیم علیه السلام شفت شروع و ساعت ۰۰:۰۰ بامداد حریق به اطلاع ستاد مدیریت بحران شهرستان شفت، اعلام شد. خودرو‌های اطفای حرق از شفت، احمدسرگوراب، فومن، رشت و شهر صنعتی خرفکل با حداقل ۱۵ آتش نشان به محل حادثه اعزام شدند.عملیات اطفای کامل شهرک جوبی امامزاده ابراهیم شفت تا ساعت پنج بامداد ادامه داشته است. ارزیابی‌های اولیه بیانگر سوختن کامل ۴۰ واحد مسکونی حداقل سه طبقه با بنای کاملا چوبی بوده که حداقل ۱۵۰ واحد مسکونی، تجاری و اقامتی را شامل می‌شود. برق و شبکه ارتباطی منطقه امامزاده ابراهیم شفت کاملا قطع شده و تلاش‌ها برای برقراری آنها ادامه دارد.یک دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز در جریان آتش‌سوزی بامداد امروز امام زاده ابراهیم شفت در محل حادثه اعزام شد، اما چون این سانحه مصدمی نداشت به مرکز استان، برگشت. پیش از این طی سه نوبت در سال های ۱۳۷۵، ۱۳۹۲، ۱۳۹۶ نیز، این روستا دارای تجارب آتش سوزی وحشتناک بوده و وفق قانون می بایست اقدامات پیشگیرانه توسط فرمانداری شفق، استانداری گیلان ، مدیریت بحران گیلان ، گردشگری استان و شهرستان و بنیاد مسکن ، صورت می گرفت که بر اساس اطلاعات دریافتی صورت نپذیرفته، لذا ضرورت ورود دادستان برای پیگیری چند اتهام قصور، تقصیر، اهمال و ترک فعل مدیران دولتی ، احساس می شود.

شعار سال: در پی حریق بامداد روز پنج شنبه در منطقه امامزاده ابراهیم شهرستان شفت که از سیستم برق کشی یک نانوایی تعطیل در منطقه آغاز شده بود، حداقل ۱۵۰ واحد مسکونی، اقامتی و تجاری طعمه حریق گردیده، اما بر اساس گزارش های دریافتی ، کسی آسیب جانی ندید و به ساختمان آستان مقدس امام زاده ابراهیم هم آسیبی نرسید و تنها سه مورد درمان سرپایی ناشی از استرس و سوختگی،گزارش شده است.

جزئیات آتش سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت + گزارش اقدامات پیشگیرانه قبلی برای پیشگیری و مقابله با آتش سوزی روستا، کجاست؟ آیا دادستانی گیلان قصد ورود ندارد؟

نیمه‌شب گذشته حدود ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه شب، حریق در شهرک چوبی امامزاده ابراهیم علیه السلام شفت شروع و ساعت ۰۰:۰۰ بامداد حریق به اطلاع ستاد مدیریت بحران شهرستان شفت، اعلام شد. خودرو‌های اطفای حرق از شفت، احمدسرگوراب، فومن، رشت و شهر صنعتی خرفکل با حداقل ۱۵ آتش نشان به محل حادثه اعزام شدند.عملیات اطفای کامل شهرک جوبی امامزاده ابراهیم شفت تا ساعت پنج بامداد ادامه داشته است. ارزیابی‌های اولیه بیانگر سوختن کامل ۴۰ واحد مسکونی حداقل سه طبقه با بنای کاملا چوبی بوده که حداقل ۱۵۰ واحد مسکونی، تجاری و اقامتی را شامل می‌شود.

تعداد بازدید : 21

برق و شبکه ارتباطی منطقه امامزاده ابراهیم شفت کاملا قطع شده و تلاش‌ها برای برقراری آنها ادامه دارد.یک دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز در جریان آتش‌سوزی بامداد امروز امام زاده ابراهیم شفت در محل حادثه اعزام شد، اما چون این سانحه مصدمی نداشت به مرکز استان، برگشت.

جزئیات آتش سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت + گزارش اقدامات پیشگیرانه قبلی برای پیشگیری و مقابله با آتش سوزی روستا، کجاست؟ آیا دادستانی گیلان قصد ورود ندارد؟

جزئیات آتش سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت + گزارش اقدامات پیشگیرانه قبلی برای پیشگیری و مقابله با آتش سوزی روستا، کجاست؟ آیا دادستانی گیلان قصد ورود ندارد؟

برپایی ۵۰ چادر برای اسکان حادثه دیدگان آتش‌سوزی روستای امام‌زاده ابراهیم شفت:
هادی سلیمی مدیر هلال احمر گیلان در روز پنجشنبه در گفتگو با رسانه ها اظهار کرد، تمامی خانواده‌هایی که خانه‌های آن‌ها در حادثه آتش سوزی بامداد امروز این روستا از بین رفته ، در چادر‌های هلال احمر گیلان اسکان داده می‌شوند. توزیع غذای گرم نیز در دستور کار قرار گرفته و از امشب بین خانوار‌های حادثه دیده توزیع می‌شود. توزیع سایر بسته‌های غذایی نیز انجام خواهد شد.

جزئیات آتش سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت + گزارش اقدامات پیشگیرانه قبلی برای پیشگیری و مقابله با آتش سوزی روستا، کجاست؟ آیا دادستانی گیلان قصد ورود ندارد؟

محمدرضا حق بین مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان هم در این پیوند گفت، بر اساس آخرین آمار ۶۰ خانواده ساکن روستای امام زاده ابراهیم شفت که در این منطقه ساکن بوده و جای دیگری ندارد آسیب دیده و ساکنان سایر منازل آسیب دیده مربوط به خانواده‌هایی می‌شوند که به صورت فصلی به این روستا می‌آیند و ساکن دایمی آن نیستند. همه خانواده‌ها ساکن این روستا که منازل آنان آسیب دیده اند در چادر‌های هلال احمر و حسینیه امام زاده ابراهیم شفت اسکان داده می‌شوند و غذای گرم در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

تعداد بازدید : 14

بازدید عباسی استاندار گیلان و وعده ایمن سازی خانه های آسیب دیده :

اسدالله عباسی استاندئار گیلان، ضمن حضور در بین مردم آسیب دیده از این آتش سوزی و شنیدن مسائل آن‌ها اظهار کرد، تعدادی از واحد‌های آسیب دیده بیمه بوده و بخش زیادی از آن‌ها فاقد پوشش بیمه‌ای می‌باشند. گزارشی هم از این حادثه و وضعیت خسارت دیدگان به وزارت کشور و رئیس محترم جمهور ارائه می‌کنیم و کمک‌هایی به صورت بلاعوض و در قالب تسهیلات برای ساخت منازل مسکونی و واحد‌های تجاری مردم تأمین خواهیم کرد. باید سازه‌ها بتنی یا فلزی و بر اساس اصول و قواعد نظام مهندسی احداث شود و بدین منظور اعتباراتی هم داده شود تا این امر محقق شود و شاهد اتفاقاتی از این دست نباشیم. با توجه به وضعیت روستا و خسارت وارده به منطقه از ابتدای وقت امروز فرماندار شهرستان شفت، مدیرکل مدیریت بحران استان و مدیران حوزه زیرساختی گیلان در بین مردم و محل حادثه حضور یافته و وضعیت را برای رفع مشکلات خسارت دیدگان از این حریق بررسی کردند.

جزئیات آتش سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت + گزارش اقدامات پیشگیرانه قبلی برای پیشگیری و مقابله با آتش سوزی روستا، کجاست؟ آیا دادستانی گیلان قصد ورود ندارد؟

جزئیات آتش سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت + گزارش اقدامات پیشگیرانه قبلی برای پیشگیری و مقابله با آتش سوزی روستا، کجاست؟ آیا دادستانی گیلان قصد ورود ندارد؟

وی با تاکید بر اینکه هلال احمر موضوع اسکان اضطراری، تأمین اقلام ضروری و غذای گرم برای این خانوار‌ها را آغاز کرده است، افزود، به زودی کار آوار برداری شروع می‌شود. شرکت‌های آب و برق هم اینک مشغول رفع مشکلات هستند و پروژه گازرسانی به روستا هم مراحل پایانی خود را طی می‌کند و به زودی مردم آن از گاز طبیعی برخوردار می‌شود و همچنین راه دسترسی روستا هم بعد از بازسازی، اصلاح می‌شود.

تعداد بازدید : 12

پیش از این طی سه نوبت در سال های ۱۳۷۵، ۱۳۹۲(حدود یکصد باب مغازه طعمه حریق شد - وعده به تامین ماشین آتش نشانی و توجیه کار با ارسال یک ماشین از رده خارج و غیرقابل استفاده - فوت یک کودک چهار ساله در روستای طالقان و بعد از ده روز، فوت مادر کودک)، ۱۳۹۶( سوختن  ۹ باب مغازه و هفت منزل مسکونی)  نیز، این روستا دارای تجارب آتش سوزی وحشتناک بوده و وفق قانون می بایست اقدامات پیشگیرانه توسط فرمانداری شفق، استانداری گیلان ، مدیریت بحران گیلان ، گردشگری استان و شهرستان و بنیاد مسکن ، صورت می گرفت که بر اساس اطلاعات دریافتی صورت نپذیرفته، لذا ضرورت ورود دادستان برای پیگیری چند اتهام قصور، تقصیر، اهمال و ترک فعل مدیران دولتی ، احساس می شود.

تعداد بازدید : 17

توضیحات تکمیلی برای بهره برداری بیشتر از خبر(معرفی روستای امام زاده ابراهیم رشت):

روستای امامزاده ابراهیم، از توابع بخش احمدسرگوراب شهرستان شفت در استان گیلان است که به دلیل داشتن امامزاده ابراهیم از نسل امام موسی کاظم و آب و هوای بسیار دلنشین هر ساله در ایام بهار و تابستان میزبان خیل عظیمی از مسافران و گردشگران است.روستای گردشگری امام زاده ابراهیم شفت در ۴۸ کیلومتری مرکز گیلان و در ۳۰ کیلومتری شفت و در دهستان چوبر در منطقه زیبای ییلاقی در دامنه کوه اسلار و ونی قرار دارد که دارای یکصد خانوار ساکن و ششصد خانوار فصلی است و به واسطه وجود مرقد امام زاده ابراهیم از فرزندان امام موسی (ع)و برادر امام رضا(ع)، همه ساله در بهار و تابستان میزبان بسیاری از گردشگران و زائران است.

جزئیات آتش سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت + گزارش اقدامات پیشگیرانه قبلی برای پیشگیری و مقابله با آتش سوزی روستا، کجاست؟ آیا دادستانی گیلان قصد ورود ندارد؟

جاده مسیر دسترسی به آرامگاه امامزاده از مهمترین جاذبه‌های طبیعی روستای امامزاده ابراهیم است، این مسیر از جلگه‌ای زیبا با شالیزارها، خانه‌ها، رودخانه‌ها و کوهپایه‌های جنگلی می‌گذرد و در انتها به این روستا می‌رسد که بافت مسکونی بسیار جذاب و دیدنی دارد.وجود سازه‌های چوبی که تبدیل به خانه شده و از ۲ طرف باز است و می‌توان امامزاده را از یک سمت و جنگل و کوه و رود را از طرف دیگر دید، یک آرامش وصف نشدنی پدید آورده است. برخی از جاذبه‌های مربوط به امامزاده ابراهیم عبارتند از:

***قتلگاه: این محل در فاصله ۳۰۰ متری جنوب حرم مطهر قرار دارد و مردم معتقدند که حضرت امامزاده ابراهیم(ع) در اینجا به شهادت رسیده است.

***چِـل‌چشمه: بر اساس باور مردم هنگامی که سم به بدن امامزاده ابراهیم(ع) اثر کرده بود از آب چند چشمه جوشان در قسمت شرقی حرم نوشیده که امروزه به چل چشمه معروفند و گفته می‌شود خاصیت شفابخشی دارند.

***چشمه میدان: طبق روایات سینه به سینه، پیکر مطهر امامزاده را با آب چشمه میدان در مرکز روستا غسل داده‌اند، آب شیرین و خنک این چشمه بسیار گواراست و گفته می‌شود پس از دوره‌ای خشک شدن با معجزه امامزاده دوباره پرآب شده است.

***مقبره بابارکاب: محل دفن خدمتکار و پیر همراه امامزاده است که در فاصله‌ ۵ کیلومتری نرسیده به بقعه قرار دارد.

***مقبره پیرزن ملعون: مقبره پیرزن قاتل، در فاصله ۱.۵ کیلومتری نرسیده به بقعه قرار گرفته و محل لعن و نفرین مردم است.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
برچسب ها: حریق در روستای امام زاده ابراهیم شفت ، علی یوسفی رئیس هیئت امنای آستان امامزاده ابراهیم شفت ، مهدی نقدی فرماندار شفت ، بازدید عباسی استاندار گیلان از آتش سوزی روستای امام زاده ابراهیم ، مهدی سلیمانی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شفت ، روستای امامزاده ابراهیم از توابع بخش احمدسرگوراب شهرستان شفت ، بخش احمد سرگوراب ، چل چشمه ، چشمه میدان ، مقبره بابارکاب ، مقبره پیرزن ملعون ، کوه اسلار و ونی ، نداشتن آتش نشانی در امامزاده ابراهیم شفت ، گزارش خسارات آتش سوزی در روستای امامزاده ابراهیم ، امام زاده ابراهیم شفت ، حریق در شهرک چوبی امامزاده ابراهیم ، شهر صنعتی خرفکل ، هادی سلیمی مدیر هلال احمر گیلان ، محمدرضا حق بین مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان ، گزارش آتش سوزی روستای امامزاده ابراهیم شفت برای وزارت کشور ، ارایه کمک های لاعوض برای بازسازی واحدهای مسکونی تخریب شده در آتش سوزی روستای امام زاده ابراهیم شفت ، تاریخچه آتس سوزی های قبلی در روستای امامزاده ابراهیم شفت ، ورود دادستان به پرونده اتش سوزی روستای امامزاده ابراهیم ، خسارات آتش سوزی امام‌زاده ابراهیم گیلان ، سوابق آتش سوزی در روستای امام زاده ابراهیم شفت ، تازه‌ترین فیلم‌ها از خسارت‌های آتش‌سوزی گسترده روستای امام‌زاده ابراهیم گیلان ، آتش‌سوزی ساختمان‌های روستای امام‌زاده ابراهیم گیلان ، جزئیات آتش سوزی در روستای امام زاده ابراهیم گیلان ، آخرین اخبار آتش سوزی در روستای امامزاده ابراهیم گیلان
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین