پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۰۳۸
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲
آتش سوزی در خط انتقال گاز اتیلن غرب کشور در ارتفاعات روستای پران پرویز موجب شد تا اهالی این روستا محل زندگی خود را ترک کرده و به روستاهای اطراف پناه ببرند.
شعارسال: رئیس شرکت گاز پلدختر شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در پلدختر گفت: این حادثه که ساعت 16و 15 دقیقه عصر امروز (جمعه) رخ داد به علت حفاری های انجام شده برای عملیات اجرای خط انتقال 56 اینج سراسری گاز و رانش زمین که باعث ترکیدگی لوله و در نهایت انفجار و آتش سوزی شد رخ داد.

«حمیدرضا کبودی» با بیان این که این خط انتقال به شرکت اتیلن غرب کشور مربوط می شود افزود: این خط انتقال در حوزه شرکت گاز استان لرستان نیست و باید مسئولان مربوطه علت اصلی حادثه را بیان کنند.
بازوند رئیس شورای اسلامی روستای پران پرویز به خبرنگار ایرنا گفت: این حادثه با انفجار مهیب و دود غلیظ در ارتفاعات مشرف به روستا رخ داده که موجب ترس و وحشت اهالی شد.

وی افزود: مردم با دیدن این حادثه وحشت زده شده و سراسیمه خانه های خود را ترک کرده و به اطراف پناه بردند.

وی گفت: در جریان این حادثه نیروهای امدادی و یک فروند بالگرد هلال احمر به منطقه اعزام و عملیات امداد و نجات را با انتقال مصدومان از ارتفاعات کوه به پایین انجام دادند.

«نواب کریمی فرد» یکی از اهالی روستای پران پرویز به خبرنگار ایرنا در پلدختر گفت: آتش سوزی که در ارتفاعات روستا اتفاق افتاد از لوله پتروشیمی بوده که از مسئولان انتظار داریم مراقبت کنند تا اتفاق دیگری رخ ندهد زیرا لوله گاز از دو طرف (سمت چپ و راست) روستا می گذرد و روستا را در محاصره خود قرار داده است».

«مصطفی سلیمانی» از شاهدان عینی نیز گفت: در مزرعه مشغول کار بودم که یک مرتبه صدای مهیب و انفجار زیاد را در کوه رو به رو شنیدم وقتی متوجه شدم دلیل انفجار ترکیدگی خطوط لوله گاز پلی اتیلن بود که منجر به آتش سوزی شد به مسئولان اطلاع دادم.

یکی دیگر از شاهدان عینی گفت: دود غلیظ این منطقه را فراگرفته بود و تمام نیروهای امدادی و آتش نشانی در لحظه وقوع آتش سوزی در محل حضور پیدا کرده بودند.

وی گفت: مردم همچنان از رفتن به خانه های خود خودداری می کنند، زیرا آنها در محاصره لوله خط انتقال گاز هستند و در بیم و هراس بسر می برند.

دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان اعلام کرد، در حادثه آتش سوزی خط لوله پلی اتیلن در شهرستان پلدختر 18 تن مصدوم شدند.

آتش سوزی خط انتقال گاز اتیلن غرب کشور که عصر جمعه در ارتفاعات روستای پران پرویز پلدختر رخ داد پس از گذشت 2 ساعت مهار شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان با بیان اینکه مصدومان به صورت سرپایی درمان شدند، افزود: اظهار نظر تخصصی در مورد جزئیات این حادثه پس از بررسی اعلام می شود.

رضا آریایی اضافه کرد: در خط لوله ای که از جنوب به سمت کرمانشاه می رود یک خط تغذیه به سمت پتروشیمی لرستان ایجاد شده است که در این محل پیمانکار در حال کار بوده و به خاطر ریزش قطعات سنگ خط لوله دچار ترکیدگی می شود.

وی بیان کرد: چون این خط به سیستم کنترل هوشمند مجهز است سریعا گاز در آن قطع می شود ولی چون 20 کیلومتر از محل قطع شدن تا محل آتش سوزی فاصله وجود داشت باید گاز موجود در لوله می سوخت.

با اندکی اضافات و تلخیص بر گرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار: 1 مرداد 1395، کد خبر: 82159516 (5459103) ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین