پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۷
این روزها انیمیشن ناسور در تنها سینمای بروجرد در حال اکران است که بی توجهی متولیان مربوطه سبب شده سردی فضای سینمای بروجرد تماشاگران را فراری دهد و مانع حضور دانش آموزان برای تماشای ناسور شود.

شعارسال: سالهاست سینماهای کشور با عدم حضور تماشاگران روبرو هستند، سینماهایی که روزگاری نه چندان دور به عنوان یکی از مکان های تفریحی خانواده ها به شمار می رفت و بسیاری از خانواده ها در کنار هم برای تماشای یک فیلم سینمایی راهی سینما می شدند.

آن روزها سینماها رونق زیادی داشت و فیلم های سینمایی در چندین سانس پخش می شد اما طی سالهای اخیر سینماها روز رو بی رونق تر می شوند و صندلی ها هر روز در انتظار تماشاچی نشسته اند.

گسترش وسایل ارتباطی نوین و کم توجهی به نیاز مخاطب از یک سو و کمبود امکانات و فرسودگی سینماها از سوی دیگر سبب شده اند تا در سینماها شاهد یک رکود باشیم.

در بسیاری از موارد عدم حضور مخاطبان در سینماها به دلیل نبود فیلم مورد نظر با نیازهای آنان گفته می شود اما گاهی یک فیلم مناسب ساخته می شود و شرایط برای اکران و نمایش آن وجود ندارد.

در بروجرد دو سینمای آزادی و فلسطین وجود دارد که سینما آزادی 10 سال است به دلیل آسیب هایی که در زلزله 85 دید، همچنان بدون استفاده رها شده و سینما فلسطین بروجرد هم از برخی از امکانات رنج می برد و صندلی های فرسوده و هوای سرد داخل سینما به دلیل جوابگو نبودن سیستم گرمایشی سبب شده تا این روزها از تعداد تماشاگران کاسته شود.

چند وقتی است فیلم سینمایی ناسور ساخته دالوند کارگران بروجرد در تنهای سینمای بروجرد اکران می شود اما با توجه به کاهش دمای هوای در بروجرد، آنقدر فضای داخل سینما سرد است که مانع رفتن دانش آموزان برای تماشای این فیلم شده است.

سیستم گرمایشی سینما فلسطین بروجرد تنها در زمانی که تماشاچی دارد روشن می شود و بعد از خروج مخاطبان این سیستم خاموش می شود و هوای سرد سبب شده تا تماشاگران از رفتن به سینما خودداری کنند.

گاهی فیلم های مناسب ساخته می شود و به دلیل بی توجهی متولیان مربوطه به امکانات و فراهم نکردن شرایط مناسب در سینما مخاطب وجود ندارد.

"شهاب روزبهانی" معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش بروجرد گفت: همزمان با آغاز اکران فیلم سینمایی ناسور به همه مدارس اعلام شد تا به نوبت دانش آموزان مدارس را برای تماشای این فیلم به سینما ببرند.

وی اضافه کرد: سال گذشته اکران رستم و سهراب بسیار مورد توجه قرار گرفت و دانش آموزان زیادی از مدارس از این فیلم استقبال کردند و امسال هم استقبال از فیلم ناسور خوب بود اما متاسفانه طبق گزارش هایی که مدارس بعد از رفتن به سینما ارائه داده اند گفته شده که فضای داخل سینما بسیار سرد است.

روزبهانی افزود: سردی هوا در داخل سینما سبب شده تا برخی از مدارس از بردن دانش آموزان به سینما برای تماشای این فیلم خودداری کنند.

"سیاوش بیرانوند" مدیر امورسینمای لرستان در این راستا گفت: سینما فلسطین بروجرد بزرگترین و قدیمی ترین سینمای غرب کشور است و سیستم گرمایشی در سینما زمانی روشن است که تماشاچی داشته باشد.

وی اضافه کرد: سیستم گرمایشی در سینما جوابگو بوده و زمانی که مخاطب باشد سیستم روشن می شود و زمانی که مخاطب نباشد این سیستم به دلیل صرفه جویی روشن نمی شود.

به گفته وی دانش آموزان مدارس صبح ها برای تماشای فیلم سینمایی به سینما مراجعه می کنند که سیستم گرمایشی همان زمان روشن می شود.

بیرانوند اظهار داشت: هم اکنون در همه جا هوا سرد بوده و گرم کردن فضاهای بزرگ سخت است.

مدیر امورسینمای لرستان با اشاره به فرسودگی صندلی های سینما و کمبود برخی امکانات گفت: در صورت واگذاری سینما آزادی بروجرد به بخش خصوصی و هزینه حاصل از آن می توان سینما فسطین را به پردیس سینمایی تبدیل کرد.

وی بیان کرد: به دلیل کمبود بودجه برای رفع مشکلات سینما فلسطین بروجرد فقط می توان با واگذاری سینما آزادی بروجرد مشکلات تنهای سینمای فعال بروجرد را مرتفع کرد.

فیلم سینمایی ناسور واقعه عاشورا را به تصویر کشیده که بسیار مورد استقبال قرار گرفته و تنها با کمی همکاری و توجه و همچنین ایجاد شرایط می توان زمینه را برای حضور مخاطبان به خصوص دانش اموزان برای تماشای انیمیشن ناسور فراهم کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت بازتاب بروجرد، تاریخ انتشار: 9آذر1395، کدخبر: 11766: www.borujerdbaztab.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
0
0
سینمای سرد هم برای خودش حکایتی دارد. می فهمید که .
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین