پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۳۹۱۵۹
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران گفت: نقشه‌ای که به تازگی در شبکه‌های اجتماعی، شهر تهران را به ۱۱ منطقه تقسیم کرده است، مورد تأیید ما نیست. به گزارش مهر، ناصر امانی افزود: رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران در سخنانی در جلسه این شورا بدرستی به ضرورت تجدید نظر در منطقه‌بندی تهران با توجه به افزایش وسعت جغرافیایی و میزان جمعیت اشاره کرد و سه سناریوی منطقه‌بندی شهر تهران با ۱۷ منطقه، ۱۵ منطقه و تعریف شهر تهران در ۷ حوزه شهری را مطرح کرد.

شعار سال:


وی اضافه کرد: هنوز به هیچ جمع‌بندی قاطع و مشخصی در این زمینه نرسیده‌ایم و در دستور کار قرار گرفتن این موضوع منوط به تصویب لایحه مدیریت شهری است و اگر این لایحه به تصویب برسد تغییر در منطقه‌بندی شهر تهران بر اساس تصدی‌گری جدید شهرداری مطرح خواهد شد.
امانی گفت: بر اساس این لایحه تصدی‌گری‌ها و مسئولیت سازمان‌هایی از جمله آب، برق، گاز، مخابرات و... در شهرهای کشور به شهرداری‌ها سپرده خواهد شد. معاون شهردار تهران ادامه داد: لایحه مدیریت شهری هنوز در دولت در دست بررسی است و در صورت نهایی شدن به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد.
وی با بیان اینکه ممکن است شهر تهران همان ۲۲ منطقه بماند اما مرزبندی‌های جدید ارائه شود افزود: تمام راهکارها و مطالعات صورت گرفته در خصوص منطقه‌بندی جدید برای شهر تهران در حد طرح اولیه است و باید در خصوص آن مطالعه دقیق بر مبنای مؤلفه‌های شهرنشینی چون بافت جمعیتی، ساختار محلات و همچنین نحوه ارتقای ارائه خدمات شهری صورت پذیرد و رسیدن به اهداف این طرح تنها در صورت عزم ملی و مشارکت حداکثری دولت و تمامی دستگاه‌های حاکمیتی مقدور خواهد بود.
معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران ادامه داد: این بحث از دهه ۷۰ مطرح بوده و در دوره‌های مختلف توسط اعضای شورای اسلامی شهر تهران مورد توجه قرار گرفته است ولی از آنجا که تجربه موفق سایر کشورها در واگذاری مسئولیت‌های مرتبط با مدیریت کلان شهر و ایجاد مدیریت جامع و یکپارچه شهری در تهران اجرا نشده و سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف در امور اداره شهر درگیر هستند، نه تنها مانع تغییر در منطقه‌بندی شهر تهران برای ارائه خدمات بهتر شده که معضلات دیگری همچون آلودگی فزاینده هوا و مشکلاتی چون نبود هماهنگی در اجرای شبکه‌های آب، فاضلاب، برق، تلفن و گاز را در پی داشته که خروجی این عدم هماهنگی را هر از چندگاه شاهد هستیم.
امانی اظهار امیدواری کرد که مراحل بررسی و تأیید نهایی لایحه مدیریت شهری در دولت و تصویب آن در مجلس تسریع تا در ارائه خدمات به مردم شهر تهران گام‌های جدی‌تر برداشته شود. وی با اشاره به افزایش دائمی تعداد و پراکندگی ساختمان‌های دولتی، نهادهای عمومی و حتی بخش خصوصی در سطح شهر تهران که علاوه بر ایجاد مشکلات ترافیکی و زیست محیطی، بافت محلات شهر تهران را با خطر جدی مواجه کرده است، گفت: در صورت ایجاد عزم ملی در تصویب لایحه مدیریت یکپارچه، در مطالعات مربوط به منطقه‌بندی جدید برای شهر تهران می‌باید به ایجاد مرکزیت برای بافت اداری شهر و توجه به بافت‌های تاریخی و ساختار محلات اهتمام جدی داشت و تنها به فکر تغییر و تبدیل سطحی روی نقشه شهر تهران نبود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه ایران، تاریخ انتشار 11 آذر 1395، شماره : 6371 صفحه:  4

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین