پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۲۳
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۱
معاون سیاسی رییس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به موفقیت حاصل شده در اوپک، آن را حاصل توافق قدرت های بزرگ ایران و روسیه دانست و گفت: ایران و روسیه مصمم شده اند به همین شکل و پیش از آنکه دیر شود، منطقه را نیز سامان دهند.

شعارسال: حمید ابوطالبی در صفحه توئیتر خود با بیان اینکه گفت و گوی مفصل تلفنی دکتر روحانی و پوتین، یک روز پیش از اجلاس سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، نشان داد زمانی که قدرت های بزرگ توافق می کنند، می توان شاهد تحولات بزرگی بود به تشریح تحولات حاصل از آن پرداخت و نوشت: نخستین نماد این تحول دراجلاس اوپک روی افتاد و ایران و روسیه توانستند با توافق منصفانه بر میزان تولید و رضایت اعضا، گام بلندی در بازار نفت بردارند.

از نگاه ابوطالبی دومین تحول، در زمینه حل و فصل معضلات منطقه ای خواهد بود چرا که ایران و ورسیه مصمم اند پیش ازآنکه واقعا دیر شود، از عراق و سوریه تا یمن؛ منطقه راسامان دهند.

معاون سیاسی دفتر رییس جمهوری ادامه داد:‌ پس از سفر اخیر وزیر امور خارجه و مقامات امنیتی ترکیه، پوتین هم به زودی نماینده ی ویژه به تهران خواهد فرستاد که این موضوع گامی بلند در هماهنگی سیاسی - امنیتی منطقه خواهد بود.

به نوشته ابوطالبی، سومین تحول می بایست در سیاست و امنیت درخلیج فارس صورت پذیرد که درایت در اجلاس هفته آینده کشورهای جنوب خلیج فارس، می تواند راهگشای آن باشد. اجلاس می تواند پس ازتوافق نفتی، گام بعدی را در عرصه سیاسی با پذیرش اصل گفت و گو، دیپلماسی دوجانبه و اعزام هیئت بردارد؛ این واقع بینی مبارکی خواهدبود.

معاون سیاسی دفتر رییس جمهوری در پایان آورده است: عربستانی ها هم پس ازتوافق اوپک، چنانچه دراین اجلاس تصمیم بگیرند مسلمان کشی خاتمه یابد، می تواند درمسیرتفاهم کلان گام بردارد؛ آنان خوشامد خواهند شنید.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار خبر 11 آذر 1395، کدمطلب: 82328524 (5695699) ،www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین