پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۲۷
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸
سنای آمریکا لایحه تصویب شده در مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر تمدید 10 ساله «قانون تحریم ایران» موسوم به I.S.A را با 99 رای موافق و بدون هیچ رای مخالف تصویب کرد و به این ترتیب، کنگره آمریکا به ابقای تحریم های ایران تا پایان سال 2026 میلادی رای داد.

شعارسال: لایحه مذکور که در آغاز ماه جاری در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسید، در پی این بود که «قانون تحریم های ایران» (Iran's Sanctions Act) موسوم به I.S.A را که در سال 1996 در دوران ریاست جمهوری «بیل کلینتون» در کنگره با پیشنهاد آلفونسو داماتو عضو وقت حزب جمهوری خواه آمریکا به تصویب رسیده بود، به مدت 10 سال دیگر تمدید کند.

مجلس نمایندگان امریکا، 25 آبان امسال این قانون را که مبنا و اساس بسیاری از تحریم های اقتصادی اساسی علیه ایران است، برای 10 سال دیگر تمدید کرد. اکنون که این لایحه در هر دو بخش کنگره آمریکا (مجلس نمایندگان و سنا) به تصویب رسیده است برای تصویب نهایی و اجرایی شدن باید از سوی باراک اوباما، رییس جمهوری کنونی آمریکا که روزهای پایانی خود را در کاخ سفید می گذراند، تایید و امضا شود.

پیش از رای گیری و در ابتدای جلسه، سناتور جمهوریخواه «مارک کیرک» Mark Kirk، ازایالت «ایلینویز» و سناتور دمکرات «گری پیترز» Gary Peters از ایالت «میشیگان» از مخالفان جدی مذاکره هسته ای ایران و غرب و از حامیان سرسخت تحریم ایران، در دفاع از این لایحه و ضرورت تصویب آن سخن گفتند.

این در حالیست که حتی اگر باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا هم این لایحه را وتو کند باز هم به قانون تبدیل می شود چرا که بیش از دو سوم اعضای مجلس نمایندگان و سنای آمریکا به این لایحه رای مثبت داده اند.

بنابراین بر اساس قانون اساسی آمریکا، وتوی اوباما مورد قبول نخواهد بود.

سنای آمریکا دیروز چهارشنبه 10 آذر ماه (30 نوامبر) افتتاح شد و سناتور «میچ مک کانل» Mitchell McConnell، رهبر جمهوریخواه سنا، در سخنان افتتاحیه خود، گسترش نفوذ ایران در منطقه خاورمیانه را یکی از دلایل ضرورت تصویب این لایحه خواند. وی مدعی شد که نفوذ ایران در منطقه عامل به خطر افتادن منافع کشورش است و گفت انتظار دارد در سال آینده سیاست های آینده کشورش نسبت به ایران در دولت ترامپ مورد تجدید نظر کلی و اساسی قرار بگیرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار خبر 11 آذر 1395، کدمطلب: 82328675 (5695862) ،www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین