پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
منابع دیپلماتیک اعلام کردند که کشورهای عرب حاضر در سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه‌ای بین‌المللی علیه شهرک‌سازی‌های اسرائیل را به اعضای شورای امنیت ارائه کرده‌اند.

شعار سال: منابع دیپلماتیک در سازمان ملل می‌گویند، نمایندگان کشورهای عربی در این سازمان پیش‌نویس قطعنامه‌ای علیه شهرک‌سازی‌های اسرائیل تهیه و پیش از رای‌گیری، آن را برای بررسی به برخی اعضای شورای امنیت ارائه کرده‌اند.

این پیش نویس از اسرائیل می‌خواهد تا شهرک سازی‌ها را متوقف کند.

به گفته منبع مذکور، در این طرح بر قانونی نبودن شهرک‌سازی‌ها و نقض قوانین بین‌المللی و نیز مانع‌تراشی در اجرای راه‌حل تشکیل دو کشوری و تحقق صلح با فلسطینی‌ها تاکید شده است.

این پیش‌نویس در حالی ارائه شده است که کمیته قانون اساسی پارلمان اسرائیل پیش‌نویس طرحی مشهور به "حل و فصل مساله شهرک‌سازی‌ها" را تصویب کرده است.

هدف از این قانون اسرائیلی مشروعیت بخشیدن به شهرک‌های موجود در املاک فلسطینی‌ها و جلوگیری از تخریب شهرک "عمونا" واقع در شمال شرقی رام الله است. این شهرک که 200 تا 300 تن در آن ساکن هستند نه تنها طبق قوانین بین‌المللی بلکه براساس قوانین خود رژیم صهیونیستی نیز غیرقانونی است.

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی در سال 2014 تایید کرد که این شهرک که در دهه نود قرن گذشته میلادی در زمین‌های فلسطینی‌ها ساخته شده، باید تا پیش از 25 دسامبر 2016 تخریب شود.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ایسنا، تاریخ انتشار: 13 آذر 1395، کد مطلب: 95091306628:www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین