پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۶۸۲
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹
یک روزنامه آمریکایی مخالفت نکردن واشنگتن با قطعنامه ضدشهرک سازی اسرائیل در شورای امنیت را سنت شکنی توصیف کرده است.

شعار سال:

به نقل از واشنگتن پست، آمریکا با امتناع از وتو کردن قطعنامه شورای امنیت که از شهرک سازی‌های اسرائیل انتقاد می‌کند، سنت شکنی کرد.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل در جلسه روز گذشته قطعنامه‌ای که خواستار پایان دادن به شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی است را به تصویب رساندند.

آمریکا تنها عضو شورای امنیت بود که به قطعنامه ضد شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی رأی ممتنع داد. 14 عضو دیگر به این قطعنامه رأی موافق دادند.

در عین حال که دولت اوباما چنین رویکردی را در پیش گرفته اما دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا ظاهرا دل خوشی از قطعنامه ضداسرائیلی و رأی ممتنع کشورش ندارد و در حساب توئیتری خود نوشت: اوضاع پس از 20 ژانویه [ورود به کاخ سفید] تغییر خواهد کرد.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد، اسرائیل خود را ملزم نمی‌داند قطعنامه شورای امنیت درباره توقف شهرک‌سازی در اراضی فلسطینی را رعایت کند.

ترامپ هفته گذشته دیوید فریدمن که مشاور وی در رقابت های انتخاباتی در امور اسرائیل بود را به عنوان سفیر آتی آمریکا در سرزمین اشغالی تعیین کرد. وی بارها از شهرک سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری حمایت کرده و این اقدام را قانونی دانسته است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 4 دی 1395، کد مطلب: 1276207 www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین