پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۵۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد، اسرائیل خود را ملزم نمی‌داند قطعنامه شورای امنیت درباره توقف شهرک‌سازی در اراضی فلسطینی را رعایت کند.

شعار سال: شورای امنیت سازمان ملل، جمعه‌شب با تصویب قطعنامه‌ای خواهان توقف فوری شهرک‌سازی‌های اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطینی شد. همانطور که پیش بینی می‌شد آمریکا با رای ممتنع خود راه را برای تصویب این قطعنامه باز کرد.

تصویب این قطعنامه واکنش‌های گسترده‌ای را در واشنگتن و تل‌آویو در پی داشته است.

اسرائیل از دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا به دلیل وتو نکردن این قطعنامه به شدت انتقاد کرده و گفته است، که به این قطعنامه پایبند نخواهد بود.

دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «اسرائیل این قطعنامه ضد اسرائیلی سازمان ملل متحد را رد می‌کند و خودرا ملزم به رعایت مفاد ان نمی‌داند.»

دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تصریح کرد: «دولت اوباما نه تنها از اسرائیل در مقابل این باند محافظت نکرد، بلکه پشت پرده نیز با آنها تبانی کرده بود.»

این بیانیه تاکید کرده است: «اسرائیل در انتظار همکاری با دونالد ترامپ، رییس جمهوری منتخب و همه دوستان خود در کنگره اعم از جمهوریخواه و دموکرات است تا پیامدهای منفی این قطعنامه بی‌اساس را بی‌اثر کند.»

این در حالی است که دونالد ترامپ در یک پیام توییتری به تصویب این قطعنامه واکنش نشان داده و نوشته است، همه چیز از 20 ژانویه (زمانی که او قدرت را در دست می‌گیرد( متفاوت خواهد بود.

شماری از جمهوریخواهان در کنگره آمریکا نیز این قطعنامه را محکوم کرده‌اند و از رویکرد آمریکا در این خصوص را مورد سرزنش قرار داده‌اند. در همین زمینه، «پل رایان» رئیس مجلس نمایندگان گفته است که این اقدام «کاملا شرم‌آور» و «ضربه‌ای به روند صلح» است.

در همین حال، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از اقدام واشنگتن در عدم وتوی قطعنامه علیه شهرک‌های سازی‌های اسرائیل در مناطق اشغالی دفاع کرده است.

جان کری در این بیانیه گفته است: «اقدام امروز آمریکا برای تحقق یک هدف اساسی بود، هدفی که امکان راه حل تشکیل دو دولت (اسرائیل و فلسطین) را حفظ کند، راه‌حلی که تمام دولت‌های آمریکا طی چند ده‌ه ( گذشته) با آن موافق بوده و تنها راه‌حل صلح بین اسرائیل و فلسطینی‌ها است.»

این قطعنامه ابتدا توسط مصر پیشنهاد شده بود قرار بود روز پنجشنبه در شورای امنیت به رای گذاشته شود، اما به دنبال تلاش‌های اسرائیل این رای گیری به تعویق افتاد و مصر از ارائه پیش‌نویس این قطعنامه خودداری کرد.

اما مالزی و نیوزلند روز جمعه این پیش‌نویس را صحن شورای امنیت مطرح کردند که با 14 رای مثبت و در مقابل رای ممتنع آمریکا به تصویب رسید.

این قطعنامه شورای امنیت هشدار داده است که گسترش شهرک‌سازی‌های اسرائیل «به طور مداوم در حال از بین بردن راه‌حل تشکیل دو دولت است و به دنبال جا انداختن (راه‌حل) یک دولت به عنوان واقعیت است.»

این قطعنامه همچنین از رژیم صهیونیستی می‌خواهد « فورا و به طور کامل شهرک‌سازی‌های اسرائیل در مناطق اشغالی فلسطین، از جمله شرق بیت‌المقدس را متوقف کند.»

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري تسنیم، تاریخ انتشار: 4 دی 1395، کد مطلب: 1276078:www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
0
0
اسرائیل را باید بشکل دایم رصد کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین