پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۰۵۳
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴
در حالی که گفته می‌شود «جان کری» وزیر خارجه آمریکا مشغول کار بر روی طرحی جهت تاسیس دولت مستقل فلسطینی در اراضی 1967 است، برخی اعضای «کنست» خواستار احضار نتانیاهو برای ارائه توضحیات درباره قطعنامه ضدشهرک‌سازی شدند.

شعار سال: درپی تصویب قطعنامه ضد شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی 1967 و «کرانه باختری» در شورای امنیت سازمان ملل، تعدادی از سیاستمداران و اعضای پارلمان (کنست) این رژیم خواستار ارائه توضیحات از سوی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر شدند.

«یائیر لاپید» رهبر حزب «یش عتید» (آینده آنجاست) و «عوفر شلاح» عضو این حزب - که هر دو در کنست نماینده هستند امروز (دوشنبه) از کنست خواستند بصورت اضطراری جلسه کمیته نظامی و امور خارجی را تشکیل و نتانیاهو برای ارائه توضحیات درباره قطعنامه ضداسرائیلی فراخوانده شود.

به نوشته پایگاه خبری «یدیعوت آحرونوت» در نامه نوشته شده از سوی این دو به «آوی دیختر» رئیس این کمیته آمده است: «شاهد تضعیف خطرناک اقدامات خارجی دولت هستیم. کمیته باید تشکیل جلسه داده و نتانیاهو که هم نخست وزیر و هم وزیر خارجه است باید احضار شود تا بگوید چگونه می‌خواهد این بحران را اداره کند.»

در همین راستا روزنامه فلسطینی «قدس» گزارش داد که «جان کری» وزیر خارجه آمریکا درحال تهیه چارچوبی برای مذاکرات و توافق آتی میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان است و احتمالا آن را تا یک ماه دیگر و قبل از تغییر دولت آمریکا ارائه خواهد داد.

این طرح خواستار تشکیل دولت مستقل فلسطینی در مرزهای 1967 و بعد از تبادل زمین که به 80درصد از شهرک‌نشینان صهیونیست اجازه خواهد تا تحت حکومت اسرائیل باقی بمانند. فلسطینیان باید اسرائیل را به عنوان یک دولت یهودی به رسمیت بشناسند و اسرائیل نیز باید دولت فلسطین را به پایتختی قدس شرقی قبول کند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري فارس، تاریخ انتشار: 6 دي 1395، کد مطلب: 13951006000858:www. farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین