پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۶۸۴
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸
سخنگوی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که رای مثبت شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه مخالفت با شهرک سازی رژیم صهیونیستی، یک چالش برای سیاست اسرائیل خواهد بود.

شعار سال:

به نقل از رویترز، نبیل ابو ردینه سخنگوی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که قطعنامه شورای امنیت یک چالش بزرگ برای سیاست اسرائیل خواهد بود، یک محکومیت بین المللی نسبت به شهرک سازی و یک حمایت قاطع از راهکار تشکیل دو کشور.

صائب عریقات مذاکره کننده ارشد فلسطینی نیز به رویترز گفت: رای شورای امنیت که در آن خواستار توقف شهرک سازی رژیم صهیونیستی شده، یک پیروزی بزرگ است.

وی در ادامه افزود: این روز پیروزی برای قانون بین المللی است. یک پیروزی برای گفتگوی متمدنانه و مخالفت کامل با نیروهای افراطی اسرائیل. جامعه بین المللی به مردم اسرائیل گفته است که راه برای دستیابی به امنیت و صلح، از طریق اشغالگری نیست، بلکه راه دستیابی به صلح و امنیت، پایان دادن به اشغال و ایجاد یک کشور فلسطینی برای زندگی در کنار کشور اسرائیل بر اساس مرزهای 1967 میلادی است.

شورای امنیت سازمان ملل، جمعه‌شب با تصویب قطعنامه‌ای خواهان توقف فوری شهرک‌سازی‌های اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطینی شد. همانطور که پیش بینی می‌شد آمریکا با رای ممتنع خود راه را برای تصویب این قطعنامه باز کرد.

تصویب این قطعنامه واکنش‌های گسترده‌ای را در واشنگتن و تل‌آویو در پی داشته است.

اسرائیل از دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا به دلیل وتو نکردن این قطعنامه به شدت انتقاد کرده و گفته است، که به این قطعنامه پایبند نخواهد بود.

دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «اسرائیل این قطعنامه ضد اسرائیلی سازمان ملل متحد را رد می‌کند و خود را ملزم به رعایت مفاد آن نمی‌داند

دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تصریح کرد: «دولت اوباما نه تنها از اسرائیل در مقابل این باند محافظت نکرد، بلکه پشت پرده نیز با آنها تبانی کرده بود

این بیانیه تاکید کرده است: «اسرائیل در انتظار همکاری با دونالد ترامپ، رییس جمهوری منتخب و همه دوستان خود در کنگره اعم از جمهوریخواه و دموکرات است تا پیامدهای منفی این قطعنامه بی‌اساس را بی‌اثر کند

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 4 دی 1395، کد مطلب: 1276202 www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین