پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶
بررسی موسسه وود مکنزی نشان می دهد که گسترش حضور خودروهای برقی توسط شرکت هایی نظیر تسلا موتورز در صنعت خودروسازی جهان، ممکن است تا سال ۲۰۳۵، تقاضای جهانی برای بنزین را تا ۱۰ درصد کاهش دهد.

شعار سال:

بررسی موسسه وود مکنزی نشان می دهد که گسترش حضور خودروهای برقی توسط شرکت هایی نظیر تسلا موتورز در صنعت خودروسازی جهان، ممکن است تا سال 2035، تقاضای جهانی برای بنزین را تا 10 درصد کاهش دهد.
بر اساس این گزارش، در حالی که امروز خودروهای سواری و باری برقی کمتر از یک درصد از کل فروش خودروها را به خود اختصاص داده اند، انتظار می رود همزمان با تلاش دولت ها برای مقابله با آلودگی هوا و همچنین کاهش هزینه ها، میزان فروش این نوع خودروها پس از سال 2025 افزایش قابل توجهی را شاهد باشد. تا سال 2035 ممکن است گسترش استفاده از خودروهای برقی یک تا دو میلیون بشکه در روز از تقاضای جهانی برای نفت بکاهد، یعنی همان میزان نفتی که اوپک و تولید کنندگان غیر عضو این سازمان در هفته گذشته توافق کردند از بازار حذف کنند.
الن گلدر، معاون بخش پالایشگاهی، شیمیایی و بازارهای نفت موسسه وود مکنزی در این باره گفت: «هر چیزی که تقاضا برای مصرف در بخش حمل و نقل را کاهش دهد، بر بازار نفت تاثیر خواهد گذاشت. سوال اینجاست که این تاثیر تا چه حد عمده خواهد بود و در چه بازه زمانی ای رخ خواهد داد.»
نتیجه بررسی موسسه وود مکنزی در واقع تکرار گزارش ماه گذشته آژانس بین المللی انرژی است که گفته بود، تقاضای جهانی برای مصرف بنزین به دلیل مصرف خودروهای با میزان مصرف کمتر و گسترش خودروهای برقی دیگر بیش از این افزایش نخواهد یافت. با این حال آژانس بین المللی انرژی انتظار دارد کل تقاضا برای نفت به دلیل بالا بودن تقاضای صنایع کشتیرانی، حمل و نقل جاده ای بار، هوانوردی و پتروشیمی همچنان دهه ها در حال رشد باقی بماند.
وود مکنزی گفته خودروهای برقی هم اکنون در حال کاهش روزانه حدود 50 هزار بشکه از تقاضا برای نفت هستند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 14 آذر 1395، کد مطلب: 1257212 : www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
0
0
اینم خوبه.
اما چرا از کیت، کاهش سوخت استفاده نکنیم؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین