پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱
خبرگزاری رسمی چین با موفق توصیف کردن نشست اخیر اوپک در وین برای کشورمان، نوشت: ایران به عنوان یک قدرت بزرگ اوپک، نفت بیشتری تولید خواهد کرد.

شعار سال:

شین هوا روز جمعه در گزارشی یادآور شد که در نشست اخیر اوپک ایران اجازه یافت تولید نفت خام خود را طی شش ماه نخست سال 2017 حدود 90 هزار بشکه در روز افزایش دهد که این موضوع را باید دستاوری قابل توجه برای این کشور دانست.

گزارش می افزاید: ایران با توجه به اینکه بتازگی توانسته است پس از تحریم ها سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد، توانست با برنامه ریزی و راهبردی که در نشست پیش گرفته بود و موافقت طرفین دیگر، از کاهش نفت معاف شود.

شین هوا می نویسد، بر اساس همین تصمیم ایران به عنوان یکی از بزرگترین دارندگان منابع نفت و گاز جهان از این پس 3 میلیون و 900 هزار بشکه نفت در روز تولید خواهد کرد.

خبرگزاری رسمی چین خاطرنشان می کند، عراق نیز که درگیر مبارزه با تروریست ها است، در مورد معافیت از کاهش بحث هایی داشت و موافقت هایی صورت گرفت اما نهایتا اعلام کرد که ۲۱۰ هزار بشکه نفت در روز کمتر تولید می کند.

اوپک بر اساس همین گزارش در ماه اکتبر امسال ۳۳ میلیون و ۸۳۰ هزار بشکه نفت در روز تولید کرد که معادل یک سوم از کل نفت تولیدی جهان به حساب می آید.

خبرگزاری رسمی چین در ادامه گزارش خود یادآور می شود: اگر اوپک به همین منوال کاهش نفت را ادامه دهد ممکن است کاستی ها در سال آینده در بازار بوجود آید و طبیعتا قیمت نفت باز هم افزایش یابد.

در همین حال تارنمای «چاینا ارگ» از چین نیز یادآور می شود، چنین دستاوردی برای ایران و اوپک یک موفقیت به حساب می آید و از دیدگاه تهران، طرفین توانسته اند با کنار گذاشتن موضوعات سیاسی و با نظرداشت منافع اقتصادی تصمیم به کاهش تولید بگیرند.

بر اساس این گزارش، ایران از پیش خواستار آن شده بود که اهداف سیاسی از سوی اعضا کنار گذاشته شود و آنها بر اهداف اقتصادی متمرکز شوند و این یک دستاورد خوب برای همه طرفین به حساب می آید.

گزارش رسانه های گروهی چین حاکی است که در سال های اخیر این نخستین بار است که اعضای اوپک به چنین توافق مهمی دست پیدا می کنند که تاثیر بسزایی در بازار دارد.

موافقت با کاهش تولید نفت در اوپک باعث شد تا در بازار چین بهای سوخت از جمله فرآورده هایی نظیر بنزین، گازوییل و همچنین بهای بلیت مترو افزایش یابد که تاثیرپذیری مستقیم از افزایش قیمت نفت را نشان می دهد.

اعضای اوپک در یکصد و هفتاد و یکمین نشست این سازمان برای نخستین بار از سال ٢٠٠٨ میلادی بر سر کاهش تولید نفت خام خود به اجماع رسیدند و توانستند توافق الجزایر را اجرایی کنند.

بر اساس توافق مقدماتی (٢٨ سپتامبر/ هفتم مهرماه) الجزیره، قرار بود سطح تولید اوپک به ٣٢ میلیون و 500 هزار تا ٣٣ میلیون بشکه در روز محدود شود.

اعضای اوپک در وین توافق کردند به مدت 6 ماه از اول سال ٢٠١٧ میلادی روزانه یک میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه از سطح تولید خود بکاهند و مجموع سقف تولید را به ٣٢ میلیون و 500 هزار بشکه در روز برسانند و این منوط به همکاری کشورهای غیر عضو اوپک و کاستن روزانه 600 هزار بشکه نفت از تولیدشان است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار 12 آذر 1395، کد مطلب: 5881072: www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
زنگنه کرمانشاه
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
0
0
کاهش نفت اتفاق نمی افتد. همین عربستان که امروز دم از فیریز نفتی می زند، خودش افزایش تولید را در آینده نزدیک شروع خواهد کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین