پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۵۴
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹
وزیر نفت از ارائه بسته پیشنهادی الجزایر به ایران مبنی بر تخصیص مقدار تولید هر کشور خبرداد و گفت: صحبت‌ها حاکی از آن است که اوپک می تواند به یک توافق پایدار برای تولید خود و مدیریت بازار برسد.

شعار سال: بیژن زنگنه شنبه، ٦ آذرماه پس از دیدار با نورالدین بوطرفه، وزیر انرژی و معادن الجزایر در جمع خبرنگاران گفت: وزیر انرژی الجزایر تلاشهای ارزشمندی را در ماه‌های اخیر برای این که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به مواضع مشترک برای کاهش تولید و مدیریت بازار برسد، انجام داده است.

وی ضمن تشکر از وزیر انرژی الجزایر یادآور شد: توافق الجزیره در چند ماه گذشته مبنی براین که اوپک تولید خود را به روزانه ٣٢ میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه برساند، مدیون تلاش‌های ایشان است.

زنگنه ادامه داد: پیشنهاد وزیر انرژی الجزایر برای تخصیص مقدار تولید هر کشور امروز ارائه و این پیشنهاد به دقت بررسی و تجزیه و تحلیل شد.

وی تصریح کرد: ما قرار است دیدگاههای خود را درباره این پیشنهاد در نشست عادی ١٧١ اوپک که آخر هفته (چهارشنبه، ١٠ آذرماه) در وین برگزار می شود، ارائه دهیم.

وزیر نفت افزود: جریان عمومی و صحبت‌های انجام شده حاکی از آن است که اوپک می تواند به توافقی پایدار برای تولید خود و مدیریت بازار برسد.

*افزایش قیمت نفت در صورت توافق اوپک

زنگنه درباره این که تصمیم اوپک چه تاثیری بر بازار نفت خواهد داشت، افزود: اگر به توافق برسیم؛ که من خوشبین هستم قیمت‏ها افزایش می یاید و اقتصاد جهانی هم چنین شرایطی را طلب می کند.

وزیر نفت درباره این که آیا کشورهای ایران، لیبی و نیجریه که در توافق الجزیره از کاهش تولید نفت مستثنی شدند، در نشست ١٧١ اوپک نیز همچنان مستثنی خواهند بود، اظهار کرد: یکی از بحث‌های جدی ما این موضوع بود.

وی درباره این که آیا عراق درخواستی را برای مستثنی شدن از کاهش تولید نفت ارائه داده است، افزود: طبق اطلاعات ما، چنین درخواستی از سوی عراق ارائه نشده است.

زنگنه درباره این که تا چه اندازه به اجرایی شدن تصمیم الجزایر در نشست ١٧١ اوپک امیدوار هستید، اظهار کرد: تصمیمهای نشست الجزایر را همه قبول دارند و هم اکنون بحث بر سر چگونگی تقسیم بندی آن است.

وی تاکید کرد: به توافق اعضای اوپک خوشبین هستم.

یکصد و هفتاد و یکمین نشست اعضای اوپک چهارشنبه (دهم آذرماه) در مقر دائمی این سازمان در وین برگزار می شود؛ اعضای اوپک در نشست فوق العاده ٢٨ سپتامبر (هفتم مهرماه) الجزیره، تصمیم گرفتند تولید خود را در سطح ٣٢ میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه در روز تثبیت کنند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 7 آذر 1395، کد مطلب: 432789 :www. ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین