پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۷۶۴
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۰
اعزام تنها ناو هواپیمابر روسیه به نخستین مأموریت نظامی خود در دریای مدیترانه توجه اعضای ناتو را به خود جلب کرده است.
شعار سال: به نقل از خبرگزاری راشاتودی، فرمانده ناوگان دریایی روسیه اعلام کرد که اعزام تنها ناو هواپیمابر روسیه به نخستین مأموریت نظامی خود توجه کشورهای عضو «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی»- ناتو- را به خود جلب کرده است.

گروهی از ناوهای جنگی روسیه به رهبری این ناو هواپیمابر موسوم به «آدمیرال کوزنستف» در میانه اکتبر سال جاری برای کمک به انجام عملیات در سوریه به دریای مدیترانه اعزام شدند.

دریاسالار «ولادیمیر کورولیوف» به کانال خبری ۲۴ ساعته روسیا گفت: «از زمان ساخت این ناو هواپیمابر،‌ این نخستین باری است که از آن در فضای نبرد استفاده می شود. البته این ناو توجهات کشورهای مختلف بویژه اعضای ناتو را به خود جلب کرده است».

وی در ادامه افزود که در هنگام عبور این ناو هواپیمابر از مجاورت جزیره انگلیس،‌ هشت کشتی متعلق به ناتو آن را به طور مخفیانه تعقیب کردند، اما هیچگونه اقدامی در تناقض با قوانین بین المللی دریاها صورت نگرفت.

سه ناو جنگی روسیه و چندین کشتی دیگر این ناو هواپیمابر روسی را همراهی می کنند. هواپیماهای جنگی «سو-۳۳» و «میگ- ۲۹» که بر روی عرشه این ناو قرار دارند،‌ جهت حمله به مواضع گروه تروریستی داعش در استانهای «ادلب» و «حمص» سوریه مورد استفاده قرار گرفته اند.

گفتنی است که مأموریت دریایی این ناو هواپیمابر در دریای مدیترانه با جنجال رسانه ای برخی از کشورهای غربی به ویژه انگلیس همراه بود که عبور این ناوهای جنگی را به منزله تهدیدی قابل توجه علیه امنیت ملی این کشورها ترسیم کردند.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 16 آذر 1395، کد مطلب: 3842069، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین