پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۹۷۹۵
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
رئیس‌کل بانک مرکزی با اشاره به ارزانی نرخ دلار از ابتدای دیماه، از برخی نااطمینانی‌ها در مورد یکسان‌سازی نرخ ارز ابراز نگرانی کرد.

شعار سال:


ولی‌الله سیف در حاشیه همایش انجمن حسابداران در جمع خبرنگاران در مورد یکسان‌سازی نرخ ارز گفت: سیاست یکسان‌سازی نرخ ارز به طور قطع پیاده‌سازی خواهد شد، اما در این باره اطمینان از تامین ارز نیز بسیار مهم است که از طریق روابط بین‌المللی بانکی صورت گیرد تا بتوان ارز مورد نیاز بازار را تامین کرد.

رئیس‌کل بانک مرکزی همچنین در خصوص نوسانات دلار در بازار ارز نیز افزود: طی سال‌های گذشته افزایش نرخ ارز و ایجاد نوسان در بازار مشاهده شده که بخشی از آن نیز طبیعی است، اما باید توجه داشت که در انتهای سال میلادی، شرکتهای خارجی باید با طرف‌های خود تسویه کنند و تقاضا برای دلار مسافرتی نیز بالا می‌رود.

وی تصریح کرد: یک عدم تعادل کوچک هم می‌تواند در بازار مشکل‌ساز شده و نوسان ایجاد کند، اما با این حال در سه ماهه پایانی سال روند نزولی آغاز می‌شود، چرا که ارز ناشی از صادرات محصولات پتروشیمی بیشتر از گذشته عرضه شده و بانک مرکزی نیز در این باره اقدام خواهد کرد.

به گفته سیف، روند نزولی کاهش نرخ ارز در سه ماهه پایانی سال با توجه به عرضه بیشتر ارز محصولات پتروشیمی و همچنین خود بانک مرکزی شدت خواهد گرفت؛ این در شرایطی است که به هرحال صادرکننده محصولات پتروشیمی و محصولات غیرنفتی از عوامل موثر در عرضه ارز بازار به حساب می‌روند. از این‌رو باید بانک مرکزی از زمان عرضه ارز آنها و همچنین میزان آن مطلع باشد تا بتواند هرگونه کمبودی در این رابطه را جبران کند.

وی اظهار داشت: از سال قبل مذاکراتی با مدیران و تولیدکنندگان پتروشیمی داشته‌ایم تا آنها طبق زمانبندی انجام‌شده عمدتا برنامه‌های آنها اعلام و عرضه انجام شد، اما با توجه به این‌که گاها مغایرت‌هایی وجود داشت، در جلسات اخیر و برقراری نظم در این مورد تاکید شده است. با این حال ما هیچ اصراری نداریم که آنها مازاد بر توان خود بخواهند کمبودهای ارزی را جبران کنند.

سیف خاطرنشان کرد:لوایح دوقلوی بانکی که به منظور اصلاح ساختار نظام بانکی کشور تدوین شده اکنون مراحل پایانی بررسی را در هیات دولت می‌گذراند و احتمالا تا یکی دو جلسه آینده کار آن به اتمام رسیده و به زودی به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد شد.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 16 آذر 1395، کد مطلب: 3842458 : www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین