پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۴۰۰۸۷
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸
«علی طیب نیا» وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران که در جمهوری چک به سر می برد، در دیدار با رئیس مجلس نمایندگان این کشور با استقبال از سرمایه گذاری شرکت های چک در ایران، خواستار افزایش همکاری ها و تعاملات بانکی بین دو کشور به عنوان پیش نیاز توسعه همکاری های اقتصادی شد.

شعار سال: علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان که به منظور شرکت در اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و چک به پراگ سفر کرده است با «یان هاماچک» رئیس مجلس نمایندگان جمهوری چک دیدار کرد.

یان هاماچک در این دیدار با اشاره به روابط خوب و رو به رشد دو کشور و تبادل هیأت های مختلف سیاسی و اقتصادی بین دو کشور در سال جاری، بر گسترش هر چه بیشتر روابط در همه زمینه ها تأکید کرد.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی بین ایران و چک، بر آمادگی و علاقه مندی شرکت های چکی برای سرمایه گذاری مشترک در حوزه صنایع بویژه خودروسازی و احداث خطوط ریلی در ایران تأکید کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان نیز ضمن ابراز خرسندی از برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی و همکاری های رو به افزایش دو کشور در بخش اقتصادی، به ظرفیت ها و قابلیت های چشمگیر کشورمان در حوزه تجارت، انرژی، صنایع و معادن و نیز موقعیت ممتاز کشورمان در منطقه اشاره و خاطرنشان کرد جمهوری اسلامی ایران با توجه به سابقه خوب فعالیت شرکت های چک در ایران، از سرمایه گذاری این شرکت ها در حوزه های یادشده استقبال می کند.

طیب نیا همچنین خواستار افزایش همکاریها و تعاملات بانکی بین دو کشور بعنوان پیش نیاز توسعه همکاریهای اقتصادی شد.

وی هچنین با اشاره به ضرورت بسترسازی قانونی زمینه های همکاری اقتصادی دو کشور، تصویب موافقتنامه همکاری های اقتصادی دو کشور در مجلس شورای اسلامی را گام مهمی در توسعه روابط دو جانبه دانست .


با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 19 آذر 1395، کد مطلب: 82338827، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین