پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۲۴۰
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹
وزیر امورخارجه جمهوری چک می گوید،‌ برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) یک توافق مهم بوده و حاصل یک نوع دیپلماسی موفق است.

شعارسال: لوبومیر زائورالک روز جمعه در نشست مشترک خبری با محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن خوش آمد گویی به همتای ایرانی خود، افزود: ما می توانیم همکاری خود را در حوزه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بیش از گذشته افزایش دهیم و این دیدار می تواند برای هر دو کشور مهم باشد.

وی یادآور شد: همچنین ما برای حل بحران سوریه تا به نتیحه رسیدن نهایی آن می توانیم همکاری داشته باشیم و با داعش مبارزه کنیم.

زائورالک ادامه داد: بعد از برجام و برداشتن شده تحریم های ایران امکان گسترش همکاری های بانکی برای فعالیت های اقتصادی وجود دارد.

وزیر امورخارجه جمهوری چک همچنین ابراز خرسندی کرد که پس از 12 سال وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به چک سفر کرده است و امروز دیدار بسیار مهم و موثری با یکدیگر داشته اند.

وزیران خارجه ایران و جمهوری چک روز (جمعه) پس از دیدار دوجانبه یک یادداشت تفاهم مشترک همکاری با موضوع تقویت رایزنی های سیاسی امضا کردند.

ظریف پیش از دیدار با همتای چک خود با رییس مجلس نمایندگان این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

وزر امور خارجه کشورمان قرار است در ادامه دیدارهای خود با نخست وزیر جمهوری چک نیز دیدار و گفت و گو کند.

همزمان با رایزنی های سیاسی وزیر امورخارجه کشورمان، هیات 30 نفره از فعالان اقتصادی ایران که وی را در این سفر همراهی کردند، در نشست مشترک با فعالان اقتصادی چک حضور پیدا کردند و در حال رایزنی هستند.

این فعالان بخش خصوصی در زمینه های بانکی، انرژی، حمل و نقل، پزشکی و دارویی، معدن، قطعات خودرو و ماشین آلات کشاورزی فعالیت دارند.

بنا بر اعلام اداره آمار چک در سال 2015 روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و چک از رشد 50 درصدی برخوردار بوده و حجم مبادلات فی مابین دو کشور 52 میلیون دلار ذکر شده است. این میزان در 6 ماهه نخست سال 2016 با رشد 10 درصدی به میزان 27 میلیون و 100 هزار دلار رسید که در زمان مشابه سال قبل 24 میلیون و 236 هزار دلار بوده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 21آبان1395، کدخبر: 82303805: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین