پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۱۸۷
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳
«باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه به آژانس های اطلاعاتی دستور داد که گزارشی از حمله های سایبری و دخالت های احتمالی عناصر خارجی در انتخابات ریاست جمهوری ماه گذشته را ارائه دهند.

شعارسال: خبرگزاری رویترز نوشت: «لیزا موناکو» مشاور امور امنیت داخلی رئیس جمهوری با اعلام این خبر افزود که آژانس های اطلاعاتی باید گزارش یاد شده را تا پیش از پایان دوره ریاست جمهوری اوباما تحویل دهند.

وی تاکید کرد که نتایج این گزارش به اطلاع عموم خواهد رسید.

موناکو گفت: رئیس جمهوری به جامعه اطلاعاتی دستور یک بررسی همه جانبه را از آنچه که در جریان انتخابات 2016 روی داد، صادر کرده است.

مشاور اوباما تاکید کرد که حمله های سایبری مساله جدیدی نیست، اما ممکن است در جریان رقابت های امسال به «آستانه جدیدی» رسیده باشد.

دولت آمریکا در ماه اکتبر، روسیه را به تدارک حمله های سایبری علیه نهاد های حزب دمکرات با هدف تاثیرگذاری بر افکار عمومی متهم کرده بود.

بازشماری آرای انتخابات در دو ایالت کلیدی ویسکانسین و میشیگان از روز های گذشته به درخواست «جیل استاین» نامزد حزب سبز آمریکا آغاز شده است.

وی همچنین با تاکید بر قدیمی بودن برخی ماشین های ثبت رای در پنسیلوانیا و آسیب پذیر بودن آنها در برابر هکر ها، درخواست بازشماری آرای این ایالت را هم به دادگاه فدرال برده است.

«هیلاری کلینتون» نامزد حزب دمکرات در این انتخابات مغلوب «دونالد ترامپ» رقیب جمهوریخواه خود شده بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 19آذر1395، کدخبر: 82339421: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین