پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۵
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد کارتن‌خواب‌ها روستایی هستند و باید به سمت و سویی برویم که جلوی مهاجرت روستائیان را به پایتخت بگیریم و جمعیت شهر تهران را کاهش دهیم.

به گزارش فارس، سیدابوالفضل رضوی در جمع اساتید پژوهشگاه شاخص‌پژوه، اظهار داشت: در صورتی که این جلسات به هدفمندی برسند خوب است و توسعه یک امر فرآیندی مستمر و مشارکت‌طلب است.

وی ادامه داد: برای توسعه باید فرهنگ‌سازی لازم انجام شود و نظم و دقیق بودن از شرایط مهم توسعه است.

رضوی به انتقال پایتخت از شهر تهران، اظهار داشت: انتقال پایتخت بر اساس نظر کارشناسان کشور نیاز به بودجه ۳۰ سال کشور دارد و بنده آماده‌ام یک دهم این بودجه را دریافت کنم و در طول ۵ سال نرخ رشد اقتصادی کشور را از طریق توسعه روستاها به دو برابر برسانم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور، افزود: انتقال پایتخت از تهران برای نظام چیزی جز هزینه در بر ندارد چرا که در تهران پتانسیل‌های خوبی داریم و خروج پایتخت از این شهر موجب می‌شود که این پتانسیل‌ها گرفته شود.

وی تاکید کرد: اگر هزینه‌های خروج از پایتخت را در نقاط دیگر و مناطق روستایی هزینه کنیم، در توسعه کشور بیشتر تاثیرگذار خواهیم بود.

رضوی به کاهش جمعیت در شهر تهران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد از کارتن‌خواب‌ها روستایی هستند و باید به سمت و سویی برویم که جلوی مهاجرت روستائیان را به پایتخت بگیریم و جمعیت شهر تهران را کاهش دهیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور با اشاره به اینکه مدیریت سه پایه دارد، گفت: با تکیه بر مدیریت، ارتباطات و تکنولوژی توسعه محقق خواهد شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت الف ، تاریخ انتشار يكشنبه 25 مرداد 1394، کد مطلب: 289211 : www. alef.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین