پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۷۲
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲
يکي از جمله مشکلاتي که در صنايع کشورمان و بالاخص در صنايع کوچک شاهد هستيم عدم وجود اعتبار براي دريافت تسهيلات بانکي است که بايد در اين حوزه چاره اي انديشيده مي شد و اين امر در قالب جديدي تحقق يافت.

شعار سال : اين جمله اي بود که فرشيد مقيمي، معاون برنامه ريزي و امور اقتصادي سازمان ها و صنايع کوچک و شهرک هاي صنعتي ايران گفت و افزود: موضوع تسهيلاتي که به صنايع کوچک و متوسط داده مي شود متفاوت با صندوق حمايت از صنايع خرد در شهرک هاي صنعتي کشور است. موضوع اصلي صندوق حمايت صدور ضمانت نامه هاست. در حال حاضر با توجه به سرمايه ثبتي که اين صندوق داشت در سال 92 کل سرمايه نقدي اين صندوق که پرداخت شده 230 ميليارد ريال بوده است. در سال 93 وزير صنعت اين ميزان اعتبار را به 330 ميليارد ريال افزايش داد.

وي افزود: با پي گيري هاي بعدي که سازمان در سال 94 از وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام داد، صد ميليون دلار براي افزايش اعتبار صندوق هاي حمايتي از صنايع کوچک پيش بيني شد که تحت پوشش وزارت صنعت، معدن و تجارت پيش رفت.

مقيمي تصريح کرد: از اين 100 ميليون دلار 25 ميليون دلار را صندوق ضمانت سرمايه گذاري کوچک در حدود يک ماه و نيم گذشته جذب کرد، با اين کار جمع کل سرمايه اين صندوق به 107 ميليارد تومان رسيد. اين مبلغ ضرفيت صدور ضمانت نامه را تا سقف 500 ميليارد تومان افزايش داد.

معاون برنامه ريزي و امور اقتصادي سازمان ها و صنايع کوچک و شهرک هاي صنعتي ايران افزود: با توجه به اين که صندوق در سنوات گذشته تا الان حدود 200 ميليارد تومان ضمانت انجام داده بود در حال حاضر حدود 3 هزار ميليارد ريال، 300 ميليارد تومان ضرفيت صدور ضمانت نامه را دارد که اميدواريم بتواند در حوزه پيشرفت صنايع کوچک به توليد هرچه بيشتر و بهتر کمکي کند.

وي تصريح کرد: اين طرح چند روزي است که شروع شده است و همه صنايع کوچک و متوسط مي توانند مراجعه کنند و از اين اعطاي ضمانت استفاده کنند افراد مي توانند با رجوع به بانک ها از تسهيلات بانکي استفاده کنند. بايد اشاره کنم که يکي از اصلي ترين مشکلات صنايع کوچک تامين ضمانت نامه بانکي است که با اين طرح مرتفع خواهد شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری موج ، تاریخ نشرخبر : 3 آذر 1394 کد مطلب : - www.mojnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین