پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۴۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: نتیجه تحقیقات در مورد عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت تأسف بار است.

شعار سالنادر قاضی‌پور بیان کرد: نتایج به دست آمده از تحقیقات در مورد عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص صدور مجوز واگذاری معادن و نظارت بر برداشت از منابع معدنی و وصول هزینه‌کرد حقوق دولتی در استان‌های کشور بسیار تأسف بار بوده است.

وی افزود: در بررسی‌های خود شاهد شده‌ایم که کارخانه‌های بزرگ کشور مواد اولیه را از تولیدکنندگان داخلی تهیه نکرده و به جای آن این مواد اولیه مشابه را که در داخل نیز تولید می‌شود از تولیدکننده‌های خارجی با قیمت نقدی و حتی گران‌تر از قیمت داخلی آن خریداری می‌کنند در حالی که اگر مبالغ خریدهای اینگونه کارخانه‌ها به دست تولیدکننده داخلی برسد بسیاری از مشکلات اقتصادی این واحدهای تولید کننده مواد اولیه حل می‌شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس اظهار کرد: در حالی این خرید از سوی کارخانه‌ها انجام می‌شود که مدیران تولیدکننده معادن داخلی از عهده پرداخت حقوق کارگران خود برنمی‌آیند و در برخی موارد این امر به قیمت اخراج کارگران ایرانی تمام می‌شود.

قاضی‌پور ادامه داد: واردکننده‌های مواد اولیه معدنی با تغییر نام محصول وارداتی از پرداخت تعرفه اصلی شانه خالی می‌کنند چرا که تعرفه واردات مواد اولیه معدنی بسیار بالاست.

وی عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی و رشد اقتصادی در کشور محقق نخواهد شد و اجرایی شدن این سیاست‌ها نیاز به یک عزم ملی دارد و همه جامعه باید برای رشد اقتصادی اهتمام داشته باشند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: معدن یک ثروت طبیعی و ارزشمند است که در مناطق مختلف کشور وجود دارد اما متاسفانه آن طور که شایسته و بایسته است از این ظرفیت عمده استفاده چندانی نشده است که می‌توانیم با مشارکت همه نهادهای متولی برای بهره‌برداری بهینه از این منابع ارزشمند در جهت تولید ثروت برای اقتصاد کشور بهره‌مند شویم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری معادن و صنایع معدنی ، تاریخ انتشار 14بهمن 96، کدمطلب:42615، www.minews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Lord
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
0
0
بله درسته اگه جلوی صادرات بی مورد رو بگیریم و به تولید داخل اهمیت بدیم همه چیز بهتر میشه
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین