پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۷۷۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی بودجه بخش‌های صنعت و معدن در لایحه بودجه ۹۷ گفت: با این وضعیت بودجه در زمینه اشتغال زایی و توسعه صادرات با مشکل مواجه خواهیم بود.

شعارسال: حمید گرمابی با بیان اینکه صنایع و معادن در لایحه بودجه با کمبود منابع مواجه است، اظهارکرد: البته در تغییراتی که در کمیسیون تلفیق اعمال شد، بودجه این دو بخش تا حدودی تقویت شده است.

گرمابی با اشاره به کاهش 20 تا 30 درصدی بودجه بخش‌های صنعت و معدن عنوان کرد: قطعا این موضوع بر عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان یکی از بازوهای اصلی ایجاد اشتغال و تولید، تاثیر می‌گذارد و به رغم اینکه قصد داریم تولید را رونق بدهیم و اشتغال‌زایی کنیم، این نواقص موجب می‌شود در زمینه تولید که ارتباط مستقیمی با اشتغال دارد، مشکل ایجاد شود.

نماینده مردم نیشابور در مجلس در ادامه افزود: قطعا وزارت صنعت، معدن و تجارت می توانست با در نظر گرفتن کمبودهایی که در بخش های صنایع و معادن وجود دارد، به دولت مشاوره دهد که بودجه مناسب تری برای این بخش ها در نظر بگیرد اما متاسفانه این اتفاق رخ نداده است.

گرمابی با اشاره به بدهکاری چندین ساله دولت در مورد جوایز صادراتی گفت: دولت سال هاست که جوایز صادراتی را پرداخت نکرده و در شرایطی که تقاضا در داخل کشور کم است، صادرات تنها راه حل قطعی است که باید به دنبال آن برویم.

به گفته این عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس، در شرایطی که به دلیل پایین بودن قدرت خرید مردم، تقاضا پایین است، باید به دنبال صادرات رفت و این در حالی است که اعتبارات در نظر گرفته شده در بودجه 97، کفاف حمایت از صادرات را که رمز افزایش تولید و افزایش اشتغال در صنایع است، نمی‌دهد.

                                                             

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اقتصادآنلاین ، تاریخ انتشار 12بهمن 96، کد خبر: 249142،www.eghtesadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Fox
United States
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
0
0
کاهش سی درصدی بودجه افزایش بی رویه واردات و تعرفه های کارشناسی نشده صادرات خب دیگه چی از صنعت باقی میمونه
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین