پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۲۶۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳
چند روز پیش شاهد انتشار بیاناتی از آقای قاضی پور نماینده محترم مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در خصوص ساخت هواپیما و اهمیت این موضوع بودیم. بیاناتی که در نگاه نخست مسلما شائبه برانگیز بوده و قابلیت تفسیرپذیری بالایی دارند. به منظور فهم صحیح تر سخنان این نماینده محترم، منتظر گذشت زمان و تائید و تکذیب بیانات ایشان ماندیم، ولی خبری نشد که نشد. در مقابل ، رصد فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، حاوی مطالب و موضع گیری های موافق و مخالف جالبی در خصوص صحبت های اخیر این نماینده مجلس است.

شعار سالچند روز پیش شاهد انتشار بیاناتی از آقای قاضی پور نماینده محترم مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در خصوص ساخت هواپیما و اهمیت این موضوع بودیم. بیاناتی که در نگاه نخست مسلما شائبه برانگیز بوده و قابلیت تفسیرپذیری بالایی دارند. به منظور فهم صحیح تر سخنان این نماینده محترم، منتظر گذشت زمان و تائید و تکذیب بیانات ایشان ماندیم، ولی خبری نشد که نشد.

اما رصد بیانان جناب قاضی پور در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ، نشان دهنده موضع گیری های گوناگون در طیف حداکثر بی تفاوت نسبت به سخنان مطرح شده توسط ایشان تا دسته های دوگانه موافقین و مخالفین فرمایشات این نماینده مجلس بود.

موافقین صحبت های آقای قاضی پور بیان می دارند که صحبت قاضی پور ، بیان عامیانه این مفهوم است:

هواپیماسازی ریسک و هزینه دارد. پرداخت ریسک و هزینه هم نیازمند عزم ملی است. بدون ریسک و هزینه و عزم نمی توان هواپیما ساخت.

مخالفین صحبت های قاضی پور، سوابق رفتاری و نظرات جنجالی ایشان در خصوص سایر موضوعات را بیرون کشیده و معتقدند که صحبت های آقای قاضی پور، همانند برخی دیگر از موضع گیری ها و فرمایشات این نماینده، عجولانه و غیر کارشناسی است:

گفته اند : ای کاش می شد تو ایران هرکس در حوزه تخصص خودش حرف بزنه .

گفته اند: در نظریه "اشرف مخلوقات” همیشه نفس انسان بر شیٓ اولویت دارد. در نظریات جدید بایو سنتریک هر نفسی بر شی اولویت دارد. آقای قاضی پور حاضر است خودش فدای شئ شود؟

گفته اند : "گلابى خوردم چون به فکر کشاورزان هستم

این جمله را نماینده منتخب مردم بعد از سرازیرى موج انتقادات در خصوص گلابى (بخوانید گلابى آبدار) خوردن شان در خانه ملت آن هم دو لپى و مستتر پشت مانیتور، به زبان جارى ساختند. و بعد تاکید فرمودند که یک عده فضول از من عکس گرفتند.

حضرت؛ وقتى خبرنگار بنده خدا در تخصصى ترین فیگور شغلى از شما شکار صحنه داشت ‘فضول’ خطاب فرمودید آن بنده نان شب خور را، جسارتاً بفرمایید وقتى فردى در غیرتخصصى ترین جایگاه فرمود "هواپیما افتاد که افتاد(!) آنقدر بسازیم و بندازیم تا بتوانیم صادر کنیم” ما اجازه داریم جامه دریده سر به بیابان بگذاریم؟

اَبَر مرد، موضوعات مختلف سیاسى، فردى و اجتماعى، رفاهى، روانشناسى و کم بود و فقط اظهارات تخصصى در هوافضا و هوانوردى مانده بود؟ بسیــــار سپاسگزاریم، منت گذاشتید. جسارتا کافی مان است. بگذارید با همین چند جمله سرخوش باشیم و فرض کنیم دوزار تحصیلاتى داشته ایم. جوانیم و رویاها پرورانده ایم.

مثل حکایت همان گلابى، جسارتا فقط سوار طیاره شوید، رخصت بدید کار و اظهارات مال طیاره دان ها و طیاره خوان ها و طیاره پران ها و باشد.

کاش امثال مستر بفهمند بخدا اظهار فضل در هر زمینه اى لازم نیست!!! زشته زشت!

به امید روزى که شان کسوت، تحصیلات، انسانیت و بیت المال حفظ شود!

سایت تابناک در نوعی موضع گیری آتشین بیان داشته است که : به آقای قاضی پور جدای از مبحث کارشناسانه ای که بیان کرده اند؛ پیشنهاد می کنیم که یا چنین افاضاتی نفرمایند یا اگر اصرار بر سخنان خود دارند. با هزینه های شخصی خودشان سفارش ساخت چنین هواپیماهایی را بدهند و البته پیش از آنکه مردم به تست آن بپردازند؛ خود ایشان داوطلب سوارشدن بر چنین هواپیماهایی باشد و اگر مشکلی نبود، سپس دیگران را تشویق به تولید و سوار شدن بر این نوع هواپیماها کنند.

قضاوت در این خصوص را به خود خوانندگان فهیم و شخص آقای قاضی پور واگذار می کنیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری ایرلاین پرس ، تاریخ انتشار 12خرداد 97، کدمطلب76083، www.airlinepress.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
0
0
دوست عزیز و مهربانم شما پیراهن مشکی وارد نکنید و به تولید ملی بها بدید لازم نیست هواپیما بسازید
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین