پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۶۵۲۶
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۶
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: متاسفانه خوش رقصی دولت برای خارجی ها صنعت کشتی سازی و هواپیماسازی ایران را تعطیل کرده است و دولت ما یک دولت وارداتی است ولی امیدواریم آقای روحانی تولیدکنندگان داخلی را به عنوان تیم اقتصادی خود انتخاب کند و به سمت دولت تولید گرا رو بیاورد.
شعارسال: نادر قاضی پور  با بیان ظرفیت های داخلی برای تولید ملی و اقدامات کمیسیون صنایع و معادن مجلس در حمایت از تولید کنندگان گفت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس هر هفته با کمیسیون تولید ملی جلسات مشترکی برگزار می کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: متاسفانه دولت ما یک دولت وارداتی است چرا که تیم اقتصادی دولت افراد وارداتی هستند ولی امیدواریم آقای روحانی تولیدکنندگان داخلی را به عنوان تیم اقتصادی خود انتخاب کند و به سمت دولت تولید گرا رو بیاورد.

دولت ظرفیت عظیم کشتی سازی ایران را جدی نمی گیرد

قاضی پور تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی برای تامین زیر ساخت های کشتی سازی در ایران زحمات فراوانی کشیده و هم در بخش دولتی و هم در بخش شبه دولتی و خصوصی امکانات بالقوه و میلیاردها دلار سرمایه گذاری کرده است.

وی در ادامه بیان کرد: ولی این دولت کریمه هیچ عنایتی به تولید داخل ندارد و سفارشات کشتی سازی ایران را به شرکت خارجی هیوندا داده است و آن ها قبل از اینکه ترامپ ما را تحریم کند زیر قرارداد خود زدند لذا اعضای کمیسیون صنایع و معادن و کمیسیون حمایت از تولید ملی تا کنون حداقل از شش وزیر در خصوص کشتی سازی ایران سوال کرده است.

95 درصد از ظرفیت متخصصین کشتی سازی بلا استفده مانده است

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: دولت و هیات دولت باید تمهیداتی در نظر بگیرند که برای حمایت از کشتی سازان ایرانی چندین کشتی بزرگ و کوچک سفارش دهند تا این کشتی سازی ها فعالیت خود را به حد اعلا برسانند تا بتوانند سفارشات خارجی را قبول کنند.

قاضی پور با تشریح فعالیت یکی از کشتی سازی های داخلی کشتی، عنوان کرد: کشتی سازی صدرا در ایران یک کشتی صد و سی هزار تنی تولید کرده است، متخصصین و متعهدین بالقوه ای در صنعت کشتی سازی ایران وجود دارند که متاسفانه فقط از تخصص 5 درصد آن ها استفاده می شود و 95 درصد افراد بلا استفاده می مانند.

دولت به امید بوئینگ و ایرباس، هواپیماسازی داخلی را تعطیل کرد

وی در ادامه به ظرفیت های هواپیماسازی در ایران اشاره کرد و گفت: در تهران یک شهرک صنعتی وجود دارد که هواپیما درست می کند و همین دوشنبه نیز قرار است ما به همراه معاونین هواپیمایی کل کشور بازدید دوباره ای از آنجا داشته باشیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: این فرد تا کنون 15 هواپیما درست کرده و به خارج از کشور فرستاده است آیا سزاوار است با داشتن این امکانات بالقوه هواپیمای " ایران 140 "را بدون هیچ عذر موجهی تعطیل کنند به امید اینکه از بوئینگ و ایرباس هواپیما خواهیم خرید که آن ها هم ایران را تحریم کردند؟

قاضی پور تصریح کرد: خوش رقصی هم اندازه ای دارد، ایران کشور بزرگی است و از لحاظ وسعت چندین برابر کشورهایی مثل فرانسه، آلمان و انگلیس است، مردم ایران مردم شجاع، قدرتمند و ثروتمندی هستند بنابراین بهتر است از هواپیماهای ساخت داخل استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: متاسفانه افراد آدم فروش و به خاطر دلالی و اینکه فرزندان خود را در کشورهای دیگر پناهنده کنند دم از تبلیغ واردات علیه تولید داخلی می کنند، این ها خائنین به ملت و اشتغال هستند.

این نماینده مجلس در پایان مطرح کرد: تولید کننده داخلی مالیات،ارزش افزوده و هزینه کارگر می دهد و مواد اولیه می خرد ، تولید می کند و می فروشد ولی واردات چی ها هیچ کدام از این خدمات را انجام نمی دهند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه اطلاع رسانی راه دانا ، تاریخ انتشار: 2 تیر 1397 ، کدخبر: 1377621 ، www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین