پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۴۵۵
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸
یک مسئول نظامی آمریکا روز جمعه اعلام کرد چین کاوشگر زیردریایی متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده را در دریای جنوب چین توقیف کرده است.
شعار سال: به نقل از راشاتودی؛ این نظامی آمریکایی که خواست نامش فاش نشود افزود: چین این کاوشگر را در حوالی سواحل فیلیپین توقیف کرده است.

وی تصریح کرد: کاوشگر زیردریایی ویژه اندازه گیری میزان شوری و حرارت آب است؛ اطلاعاتی که برای ناوگان زیردریایی های آمریکا بسیار مهم است.

این در حالیست که همزمان با اوج گیری حملات لفظی آمریکا علیه چین و تهدید به رویارویی با پکن در دریای جنوبی، چین اولین رزمایش ناوهواپیمابر خود را با به پرواز درآوردن جنگنده ها از روی عرشه در خلیج بوهای در شمال این کشور برگزار کرد.

خبر برگزاری این رزمایش زمانی اعلام می شود که «هری هریس» فرمانده نظامیان آمریکا در اقیانوس آرام گفته است برای حفاظت از آزادی کشتیرانی در دریای جنوبی آماده رویارویی با چین است.

برخی گزارش های دریافتی نیز حاکی از آن است که چین برای اجرای برنامه ایجاد منطقه شناسایی ویژه هوایی در دریای جنوبی با هدف مقابله با افزایش تهدیدهای نظامی آمریکا در این دریا آماده می شود.

پس از تنش های مشابه میان چین و ژاپن در دریای شرقی، پکن اقدام به ایجاد منطقه ای در این دریا کرد که بر اساس آن لازم است کشورها برنامه پرواز هواپیماهایشان را از این منطقه در محدوده زمانی مشخص به اطلاع چین برسانند.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 27 آذر 1395، کد مطلب: 82349549، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین