پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۸۱۸
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷
دولت های آمریکا و استرالیا بر سر سهیم شدن در هزینه حضور نظامی آمریکا در منطقه حاره ای شمال استرالیا که بخشی حیاتی از محور پیشنهادی باراک اوباما برای آسیای جنوب شرقی است، به توافق رسیده اند.

شعار سال:

به گزارش خبرگزاری رویترز از سیدنی، «مریز پین» وزیر دفاع استرالیا روز پنجشنبه خبر این توافق با آمریکا را اعلام کرده است.
وی طی هفته جاری در واشنگتن با «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا ملاقات کرد و در مورد طرح دو برابر شدن تعداد تفنگداران آمریکایی در شهر شمالی داروین و رسیدن آن از یکهزار و 250 نفر کنونی به 2020 نفر، به گفت و گو پرداخت؛ رسیدن به این هدف که در اصل قرار بود از سال 2017 شروع شود، پیش تر به تاخیر افتاده بود.
استرالیا و آمریکا در سال 2014 با امضای توافقنامه «آرایش نیرو» قرار گذاشتند که رزمایش های مشترک برگزار کرده و
نیروهای دریایی و هوایی آمریکا در استرالیا استقرار داشته باشد؛ هزینه های عملیاتی تاکنون به صورت موردی و بدون در نظر گرفتن هزینه های ساختاری تقسیم می شد.
در ماه مارس، آنها تصمیم گرفتند بمب افکن های دوربرد «ب -1» را در داروین مستقر و حضور نظامی آمریکا در مجاورت دریای مورد مناقشه جنوب چین را تقویت کنند؛ داروین به اندونزی نزدیک تر از کانبرا پایتخت استرالیا است.
اما استرالیا از اینکه بین آمریکا مهمترین متحد خود و چین بزرگ ترین شریک تجاریش در این منطقه مورد مناقشه تفکیک قائل نشده و راه خود را در پیش گرفته است و همواره مورد سرزنش هر دو ابر قدرت قرار گرفته است.
یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفته است که کشورش به مذاکرات اصولی با استرالیا پایان داده اما جزئیات مربوط به استقرار تفنگذاران پس از سال 2017 هنوز جای بحث دارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 16 مهر 1395، کد مطلب:  82259194  : www irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین